Az egyik legismertebb cég, a Curise, amelynek visszavonták az engedélyét, már jelentős leépítésre kényszerül.

A General Motors többségi tulajdonában lévő, önvezető járművekkel foglalkozó Cruise 900 munkahelyet szüntet meg – írja a BBC. Az intézkedés a dolgozók közel negyedét érinti.

A bejelentésre annak nyomán került sor, hogy a Cruise ősszel kénytelen volt leállítani az összes amerikai önvezető taxiját, miután bevonták az engedélyét. Több eset után a döntő ok az volt, amikor az egyik autójuk métereken át cipelt magával egy nőt, aki – igaz, egy szerencsétlen körülmény miatt – az önvezető autó elé került. A kocsi először fékezett, majd újra elindult a sérült nővel maga alatt.

A múlt hónapban a General Motors már közölte, hogy csökkenti a Cruise költségeit, amely a harmadik negyedévben több mint 700 millió dolláros veszteséget termelt. 2016 óta a teljes veszteség már meghaladja a 8 milliárd dollárt.

Nem a Cruise az egyetlen vezető nélküli autókat gyártó vállalat, amely biztonsági kérdésekkel néz szembe. A Tesla több mint kétmillió autót hív vissza, miután az amerikai szabályozó hatóság megállapította, hogy az Autopilot nevű vezetőtámogató rendszere nem elég biztonságos.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.