A törésteszteket készítő szervezet által górcső alá vett tizenegy autóból már csak három könnyebb 2 tonnánál.

Az EuroNCAP tizenegy új személyautót vetett alá törésteszteknek, konkrétan ezeket a modelleket: BMW 5, BYD Seal-U, BYD Tang, Honda ZR-V, Hyundai Kona, Kia EV9, Mercedes EQE SUV, Smart #3, VinFast VF8, Volkswagen ID.7 és Xpeng G9.

A tesztalanyok közül mindössze három tömege nem éri el a 2 tonnát, ami a szervezet vezetői szerint aggasztó tendencia.

Az EuroNCAP szerint az új kocsik nem az egyre szigorúbb biztonsági normák, hanem az elektrifikáció és a folyamatos méretnövekedés miatt válnak egyre nehezebbé.

A szervezet szakértői szerint az egyre nagyobb és nehezebb kocsik sem a biztonságnak, sem a környezetnek nem tesznek jót.





A legutóbb tesztelt tizenegy autó közül nyolc kapott legjobb, ötcsillagos minősítést, a Honda ZR-V, a Hyundai Kona és a VinFast VF8 pedig négy csillagot szerzett.

Nem tudni, hogy a vadonatúj Tesla Cybertruck hogyan teljesítene az EuroNCAP törésteszten, mindenesetre a 3,1 tonnás monstrum valószínűleg nem lesz kapható Európában a minimális gyalogosvédelme és a nem csekély tömege miatt.

Csakúgy, mint ahogy a 4,1 tonnás elektromos Hummert sem árulják mifelénk.




Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.