A hatalmasra nőtt új Countryman nemcsak belsőégésű motoros, hanem tisztán elektromos változatokban is kapható, a plugin hibrid viszont távozott a kínálatból.

A BMW tulajdonában lévő Mini 2010-ben rukkolt elő első szabadidő-autójával, a Countrymannel, melyből 2017-ben jött ki a második generáció, és amelynek most már itt is harmadik nekifutása.

A valaha készült legnagyobb Miniként jegyzett, 17-21 colos kerekekkel szerelt új Countryman 4,43 méter hosszú, ily módon 14 centiméterrel hosszabb az elődjénél és 34 centiméterrel nagyobb az első generációnál. Illetve alig 7 centiméterrel rövidebb a BMW X1-nél.







Az 1,84 méter széles, 1,66 méter magas és 2,69 méteres tengelytávolságú újdonság elejét nyolcszögletű hűtőrács és ötszögletű új fényszórók uralják, illetve hátul is teljesen újfajta lámpatestekre lehetünk figyelmesek. A légellenállási együttható 0,31-ről 0,26-ra csökkent, a homlokfelület viszont nagyobb lett.

A műszerfal ismerős lehet a háromajtós új elektromos Mini Cooperből, középen egy 9,4 colos átmérőjű hatalmas köralakú érintőpanelt találunk, melyen a legújabb Android-alapú Mini Operating System 9 teljesít szolgálatot.







A helykínálatra nem lehet panasz, elöl 3, hátul 2,5 centiméterrel gyarapodott a vállszélesség, a 460-1450 literes csomagtér pedig 55-175 literrel nőtt az elődhöz képest. Hasznos extra, hogy a hátsó üléssor 13 centimétert tologatható előre-hátra.

A BMW X1-hez, iX1-hez és 2-es Active Tourerhez hasonlóan az UKL platformra épülő, háromajtos elektromos kistestvérétől eltérően nem Kínában, hanem Lipcsében készülő új Mini SUV alapmodelljében egy 1,5 literes 3 hengeres turbós benzinmotor található, mely lágyhibrid technikával kiegészítve 170 lóerőt és 280 Nm-t szabadít rá az első kerekekre.







A hétfokozatú duplakuplungos automata váltós, 1,5 tonnás új Countryman C 8,3 másodperc alatt pattan fel 0-ról 100-ra és 212 km/h a végsebessége. Az árcédulán kiviteltől függően 13,5-15,8 millió forintos összeg szerepel – viszonyításképp, a legolcsóbb BMW X1, a 136 lóerős sDrive18i 14,7 millió forinton nyit.

Az egyelőre ismeretlen árú, a hazai kínálatba kicsit később érkező 48 V-os lágyhibrid Countryman S All4 2 literes 4 hengeres turbós erőforrása 218 lóerőt és 360 Nm-t ad le a négy kerékre.




Teljesen hátratolt hátsó ülések




Részben előretolt hátsó ülés

A 20,4 millió forinttól induló összkerekes JCW All4-ban lévő 2 literes 4 hengeres turbó motor 300 lovas és 400 Nm-es produkciót ad elő. A közel 1,7 tonnás benines csúcsmodell 5,4 másodperc alatt tudja le a 0-100-at és a gyorsulásának csak 250-nél szakad vége.

Viszonyításképp, a 306 lovas és 450 Nm-es előd 5,1 másodperc alatt pattant fel 0-ról 100-ra, illetve megjegyzendő, hogy az új modell amerikai változata erősebb az európai kivitelnél, konkrétan 312 lóerős.







Ígéretek szerint 4 hengeres dízelmotorral is elérhető lesz a típus, a plugin hibridet viszont elkaszálta a gyártó. Az előző generációt 116 lovas 3 hengeres, illetve 150-190 lóerős 4 hengeres gázolajos erőforrásokkal lehetett kapni, a 3 hengeres benzinmotorra épülő zöld rendszámos verzió pedig 220 lovas volt.

Tisztán elektromos fronton a Countryman E jelenti a belépőszintet a maga 204 lovas és 250 Nm-es szimpla villanymotorjával, elsőkerék-hajtásával, 8,6 másodperces 0-100-as szintidejével és 170 km/h végsebességével.










A Countryman SE duplamotoros összkerekes hajtáslánca már 313 lóerőt és 494 Nm-t facsar ki magából, és ennek az 5,6 másodperces 0-100-as sprintre képes változatnak 180-ra van korlátozva a sebessége.

Az akkumulátor mindkét esetben 66 kWh kapacitású, és nagyságrendileg 460, illetve 430 kilométeres hatótávot képes biztosítani. 130 kW-os teljesítmény esetén akár 30 perc alatt letudható egy 10-80 százalékos töltés, AC-fronton 22 kW jelenti a plafont.










Jövő áprilisban érkezik az általunk prototípus formájában már megtekintett Aceman, mely 4 méteres hossza révén körülbelül akkora lesz, mint az első Countryman. Az új Mini Cooper és az új Countryman közé beékelődő Aceman kizárólag tisztán elektromos változatban lesz kapható.




Az Aceman prototípusa










Az új Countryman és az új elektromos Cooper

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



HVG



A Pártoló tagsághoz csatlakozó olvasóink az anyagi támogatásukért a sokszínű, független és tényszerű tájékoztatás mellett még számos előnyt is élvezhetnek.

Tagsági szintedtől függően többek között az alábbiakat kínáljuk:

  • exkluzív heti összefoglalót küldünk a világ érdekességeiről;
  • betekintést nyerhetsz a HVG munkájába, találkozhatsz a szerzőinkkel;
  • részt vehetsz a legújabb filmek premier előtti vetítésein, különféle rendezvényeken;
  • kedvezménnyel vásárolhatsz HVG-könyveket, kiadványokat;
  • olvashatod a hvg360 digitális hírmagazint.