És ez még csak a kezdet, még hét ilyet építtetnének.

Kína egyik legnagyobb autóipari cége a BYD komolyan gondolja a globális terjeszkedést. Legújabb szállító eszközük az Explorer 1 nevű hatalmas tengerjáró, ami a napokban sikeresen teljesítette hétnapos tengeri tesztútját Kínában. A helyi gyártású szállítóhajót idén év elején kezdték építeni és különlegessége amellett, hogy 7 ezer autót szállíthat, hogy kettős üzemanyag hajtású. A hagyományos nehéz fűtőolaj mellett, cseppfolyósított földgázzal (LNG) is működik, ami jelentős előrelépést a tisztább tengeri közlekedés felé.

A hajó hossza 199,9 méter, szélessége 38 méter, a merülése 9 méter, a sebessége 18,5 csomó (34,3 km/h).

A ChinaCarNews szerint a BYD és leányvállalatai összesen nyolc ilyen, egyenként 7700 autó szállítására alkalmas hasonló hajót építtetnének a Jantai hajógyárban. Ennek az ambiciózus vállalkozásnak a becsült költsége közel 5 milliárd jüan.





A tengeri szállítási terjeszkedés összhangban van azzal, hogy a BYD a tengerentúli piacokat is meghódítaná. Csak 2023 novemberében a BYD figyelemre méltó havi csúcsot ért el az autóexportban, elérve a 30 629 elektromos járművet (EV). Az év összesített autóexportja 206 679 darabra ugrott, ami négyszeres növekedést jelent a tavalyi évhez képest.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



HVG



A Pártoló tagsághoz csatlakozó olvasóink az anyagi támogatásukért a sokszínű, független és tényszerű tájékoztatás mellett még számos előnyt is élvezhetnek.

Tagsági szintedtől függően többek között az alábbiakat kínáljuk:

  • exkluzív heti összefoglalót küldünk a világ érdekességeiről;
  • betekintést nyerhetsz a HVG munkájába, találkozhatsz a szerzőinkkel;
  • részt vehetsz a legújabb filmek premier előtti vetítésein, különféle rendezvényeken;
  • kedvezménnyel vásárolhatsz HVG-könyveket, kiadványokat;
  • olvashatod a hvg360 digitális hírmagazint.