A 3 másodperces 0-100-as szintidejű apróság a legendás MR2 szellemi örököseként az új elektromos Porsche Caymannal rivalizálhat. Testközelből ismerkedtünk meg a látványos Toyota FT-Se-vel.

A Toyota 1984-ben egy izgalmas apró sportkocsival rukkolt elő, az MR2 elsősorban alacsony tömege, középre szerelt motorja, hátsókerék-hajtása és remek vezetési élménye révén ragadta meg a rajongók figyelmét.

A három generációt megélt MR2 2007-ben távozott a kínálatból, és most 16 évvel később egy hasonló kialakítású, bár teljesen más technológiájú modellel rukkolt elő a japán gyártó. Az FT-Se-vel (Future Toyota Sports electric) az európai debütáláson, a Brüsszelben megrendezett idei Kenshiki Forumon ismerkedtünk meg testközelből.







Az újdonság meglepően kicsi, nagyon rövid és igen alacsony építésű. És nem csupán napjaink hatalmas SUV-jaihoz hasonlítva, hanem abszolútértékben is.

A 4,38 méter hosszú, 1,9 méter széles és 1,22 méter magas, GR logókat viselő FT-Se igen agresszív formatervet vonultat fel és első blikkre leginkább egy Lotus juthat róla eszünkbe.

Tisztán elektromos hajtáslánc ide vagy oda, elöl jókora légbeömlőkre lehetünk figyelmesek, melyekre a tartós pályahasználat melletti komoly hűtési teljesítmény miatt van szükség.







A fényszórók és a hátsó lámpák a lehető legvékonyabbra lettek faragva, a légellenállás kordában tartása miatt nincs hatalmas hátsó légterelő, a jókora diffúzor viszont sokat segíthet a kanyarsebesség növelésében.

A kilincsek süllyesztettek, a visszapillantók viszont nem digitális kivitelűek, hanem normál tükrök. Utóbbiak már-már használhatatlanul kicsinek tűnnek, a végleges változaton vélhetően nagyobb tükrök lesznek. A 265 milliméter széles Michelin gumikkal szerelt szuperkönnyű 20 colos felnik mögött komoly teljesítményű fékrendszer található.







A kék Alcantara sportülések a Recarótól származnak, igen látványosak, komoly oldaltartást biztosítanak és meglepő módon elektromos állításúak. A mindössze négy gombot felvonultató futurisztikus „yoke” kormány mögött, és két oldalán is található egy-egy kijelző, a kormány és a kerekek között a legfrissebb trendeknek megfelelően nincs mechanikai kapcsolat.

Az utastér felett középen egy közepes méretű üvegfelület található és a hátsó csomagtér fedele is áttetsző. Arról egyelőre nem szól a fáma, hogy mennyi csomag tehető a kocsiba, és azt sem tudni, hogy esetleg elől is kialakítanak-e egy kis extra rakteret például a töltőkábeleknek.







Ugyancsak kérdéses, hogy hogyan alakul a tömeg, mindenesetre a Toyota mindent megtesz annak érdekében, hogy az FT-Se a lehető legkönnyebb lehessen, még pedig a nélkül, hogy mindez a merevség rovására menne.

A karosszéria alumínium, acél és karbonszál erősítésű műanyag felhasználásával készül, a lehető legalacsonyabbra és középre szerelt vadonatúj harmadik generációs akkumulátor könnyebb az elődjénél. Viszonyításképp, az MR2 a kezdetekben alig 1 tonnát nyomott a mérlegen.







Egyelőre sem a telep kapacitását, sem az összteljesítményt nem kommunikálják, azt viszont tudni lehet, hogy egy első és egy hátsó villanymotor biztosít összkerékhajtást. Alapvetően mindig a hátsó kerékre érkezik több erő és minden további nélkül driftelni is lehet majd a kis méregzsákkal.

A 0-ról 100-ra körülbelül 3 másodperc alatt katapultáló, mintegy 250 km/h végsebességű FT-Se-nek az elvárások szerint többek közt a Nordschleifén is jól kell teljesítenie, de a mérnökök egyelőre még nem tudják megsaccolni a köridejét.







A Toyota és a Gazoo Racing munkatársai hangsúlyozták, hogy megannyi új elektromos autótól eltérően ez a modell nem egyszerűen csak egyenes vonalú mozgás esetén lesz szupergyors, hanem kanyarokban is, ily módon biztosítva minden korábbinál kiválóbb vezetési élményt. Miközben ugyebár lokálisan zéró CO2-t bocsát ki, és – sokak bánatára – szinte teljesen hangtalan.

Az egyik fő rivális az érkezőben lévő következő generációs, immár elektromos Porsche Cayman lehet, a várható árral kapcsolatos kérdésekre azonban egyelőre nem felelnek a gyáriak. Az általunk prototípus formájában megtekintett Toyota FT-Se sorozatgyártásba küldendő végleges változata előreláthatólag 2026 magasságában debütálhat.



















Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



HVG



A Pártoló tagsághoz csatlakozó olvasóink az anyagi támogatásukért a sokszínű, független és tényszerű tájékoztatás mellett még számos előnyt is élvezhetnek.

Tagsági szintedtől függően többek között az alábbiakat kínáljuk:

  • exkluzív heti összefoglalót küldünk a világ érdekességeiről;
  • betekintést nyerhetsz a HVG munkájába, találkozhatsz a szerzőinkkel;
  • részt vehetsz a legújabb filmek premier előtti vetítésein, különféle rendezvényeken;
  • kedvezménnyel vásárolhatsz HVG-könyveket, kiadványokat;
  • olvashatod a hvg360 digitális hírmagazint.