Akár egy vadonatúj családi autó is kijönne abból a pénzből, amennyiért a McLaren F1-en szélvédőt cserélnek.

A McLaren 1992-ben mutatta be minden idők egyik legnagyobb szakmai elismerésnek örvendő szupersportkocsiját, az F1-et.

A 386,4 km/h-s végsebessége révén egykoron a Guiness Rekordok Könyvébe is bekerült típusból 1998-ig mindössze 106 példány készült, a különböző futásteljesítményű autók értéke ma már szinte felbecsülhetetlen.

Így aztán az sem meglepő, hogy az F1 alkatrészeinek cseréje is horrordrága.




A jókora felületű, egyedien ívelt és egyetlen ablaktörlőlapát által tisztított szélvédő 25 ezer dollárba (8,7 millió forint) kerül, cseréjének munkadíja pedig 8 ezer dollár (2,8 millió forint).

Vagyis összességében mintegy 11,5 millió forintba kerül egy szélvédőcsere.

A mindössze 1 138 kilogramm tömegű McLaren F1 alig 1,14 méter magas, mozgatásáról pedig egy 627 lóerős 6,1 literes V12-es motor gondoskodik. A háromszemélyes sportkocsi érdekessége, hogy a sofőr középen foglal benne helyet.




Kevesen tudják, hogy a szuperkönnyű anyagok felhasználásával készült mérnöki remekmű egyik abszolút szem előtt lévő alkatrésze meglepő módon egy úgymond egyszerű Volkswagenről származik. Ami még akkor is furcsán hangzik, ha az konkrétan egy sportos Corrado, melyből 1988 és 1995 között mintegy 98 ezer példány készült.

Ez az alkatrész pedig nem más, mint a felfelé nyíló ajtókra szerelt külső visszapillantó-tükör.




Az autóiparban az elmúlt évtizedekben nem volt ritka, hogy bizonyos alkatrészeken osztoztak egyes márkák, sőt, a hátsó világítótestek esetében kis túlzással élve gyakorinak is mondható a jelenség.

A McLaren F1 hátsó lámpáit sem a McLaren tervezte, hanem azok egyenesen az 1990 és 2001 között 2 884 darabos mennyiségben gyártott Lamborghini Diablóról érkeztek.




A McLaren F1-et az a Gordon Murray tervezte, melynek cége, a Gordon Murray Automotive 2020-ban leplezte le az F1 szellemi örökésének tekinthető T50-et, ami egy 986 kilogramm tömegű és 663 lóerős sportautó.

A T50-ben található egyébként a világ legmagasabb fordulatszámú, legnagyobb teljesítménysűrűségű közúti szívómotorjaként számontartott erőforrása. A 3,9 literes motor csak 12 100-as percenkénti fordultszámnál szabályoz le.




Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



HVG



A Pártoló tagsághoz csatlakozó olvasóink az anyagi támogatásukért a sokszínű, független és tényszerű tájékoztatás mellett még számos előnyt is élvezhetnek.

Tagsági szintedtől függően többek között az alábbiakat kínáljuk:

  • exkluzív heti összefoglalót küldünk a világ érdekességeiről;
  • betekintést nyerhetsz a HVG munkájába, találkozhatsz a szerzőinkkel;
  • részt vehetsz a legújabb filmek premier előtti vetítésein, különféle rendezvényeken;
  • kedvezménnyel vásárolhatsz HVG-könyveket, kiadványokat;
  • olvashatod a hvg360 digitális hírmagazint.