Index – Belföld – A fővárosiak döntöttek, így kell átalakulnia Budapestnek

általa megosztva admin
Kategória:


A főpolgármester által jóváhagyott lista a beérkezett több mint százezer szavazat alapján állt össze. A szavazás szeptember végi lezárulta és Karácsony Gergely jóváhagyása után a közösségi költségvetés három – esélyteremtő, zöld és nyitott Budapest – részre oszlik.

  • Érkezett nyertes javaslat a Gőtés-tó és környezetének rendbetételére,
  • a 14-es villamos vonalán zöld villamosmegállók létesítésére,
  • a Liget tér fásítására,
  • a Kelenföld vasútállomás melletti buszvégállomásra árnyékolók és esővédők telepítésére,
  • a Népliget gyalogos és kerékpáros elérésének megkönnyítésére és kerékpáros nyom létesítésére a külső Bécsi úton

– derül ki a közleményből. A lokális ötleteket külön kategóriába sorolták; a „Helyi Nagy Ötletek” kategóriában 240 millió forint értékben két ötlet nyert: a Tegyük árnyékosabbá, hűsebbé a Széll Kálmán teret és a Biztonságosabb gyalogos és kerékpáros közlekedés a Szent Gellért rakparton címűek – mutatta be a hivatal közleményét az MTI.

Budapest zöldebb lesz

„Helyi Kis Ötletek” kategóriában 393 millió forint értékben tizenkét javaslat valósulhat meg, az első három nyertes a „Boráros tér zöldítése”, a „Kerékpáros biztonság növelése a Nagykörúton”, és a „Funkció nélküli burkolt felületek zöldfelületté alakítása Kelenföldön”.   

Mivel a várható megvalósítási költségek nem merítették ki az adott kategóriákban rendelkezésre álló összeget, a különbözet összevonását követően a maradványkeretet, 27 millió forintot szintén a közösségi költségvetés megvalósítására használja fel a fővárosi önkormányzat. A közösségi költségvetés szavazása augusztus 30. és szeptember 30. között zajlott – zárták a közleményt.

Karácsony Gergely korábban kiemelte, hogy nincs több idő, lehet, hogy ez lesz az utolsó önkormányzati ciklus, amikor érdemben tudnak fellépni a klímaváltozás ellen, és megőrizni a városok életminőségét, a zöldfordulatért pedig a helyi önkormányzatok sokat tehetnek. A főpolgármester ehhez hozzáfűzte, Budapest az elmúlt években „borzasztó nehéz körülmények között” próbált utat törni ezen a területen, számos pozitív intézkedéssel, például a közösségi közlekedés fejlesztésével.

Translate ?
Ez a weboldal sütiket használ, és személyes adatait kéri a böngészési élmény javítása érdekében.