Index – Külföld – Újabb hajó akadt el a Szuezi-csatornán

általa megosztva admin
Kategória:



Szerdán a 250 méter hosszú Affinity V tartályhajó Szaúd-Arábiába tartott, amikor zátonyra futott az egyiptomi csatorna keskeny déli szakaszának ugyanazon a pontján, ahol 2021 márciusában az Ever Given konténerszállító hajó egy hétre leállította a forgalmat. Az Ever Given testvére, az Ever Forward konténerszállító hajót pedig egy hónap után sikerült újraindítani.

A szingapúri zászló alatt közlekedő hajó helyzete olyan vészharangokat kongatott, amelyek miatt az Ever Given tulajdonosai tavaly több mint 200 millió dolláros kártérítést voltak kénytelenek fizetni a Szuezi-csatorna hatóságának.

Rutinosan húzták ki a hajót a csávából

Ezúttal azonban a vontatóhajóknak néhány óra alatt sikerült újra vízre bocsátaniuk a hajót, így a csatornán újraindulhatott a közlekedés. George Safwat, a Szuezi-csatorna hatósági szóvivője a Guardian szerint elmondta, hogy az Affinity helyi idő szerint szerdán este negyed nyolc körül futott zátonyra, és öt órával később sikerült újra vízre bocsátani.

A hajó kormányrendszerében volt probléma, ami a zátonyra futást okozta. Portugáliából indult, és a szaúd-arábiai Yanbu vörös-tengeri kikötőjébe tartott.

A világkereskedelem mintegy 12 százaléka halad át a csatornán, amely a leggyorsabb útvonal Ázsia és Európa között.

A TankerTrackers hajómegfigyelő szolgálat szerint az Affinity V Aframax tartályhajó a jelek szerint dél felé haladva elvesztette az irányítást a Szuezi-csatornában. A hajó 252 méter hosszú és 45 méter széles, így kisebb, mint a 400 méter hosszú Ever Given, és körülbelül 110 ezer tonnás a regisztrált űrtartalma. Teljes kapacitásának csak 40 százalékát szállította, ami megkönnyíthette a felszínre hozását.

(Borítókép: Olajszállító tartályhajó, amely rövid időre megrekedt az egyiptomi Szuezi-csatornában 2022. szeptember 1-jén: Fotó: Szuezi-csatorna Hatóság / Handout / Reuters)





Source link

Translate ?