Az Innovációs és Technológiai Minisztérium véglegesítette a helyi tömegközlekedés költségvetési támogatásának kifizetéséről szóló szerződést ? jelentette be a tárca parlamenti és stratégiai államtitkára hétfőn a Facebook-oldalán.
A tárca a városvezetéssel változatlanul fennálló nézetkülönbségeket félretéve, megoldást keresve teremtett alkalmat a személyes találkozóval az aláírásra. Tény viszont, hogy minimális aláírási hajlandóság esetén már hosszú hónapokkal ezelőtt rendezhette volna az ügyet a fővárosi önkormányzat
? fogalmazott Schanda Tamás a szerződésről. Hozzátette: remélik, hogy az agglomerációs közlekedés kiegyensúlyozottabb költségmegosztásáról szóló egyeztetéseket is sikerül mielőbb eredményesen lezárni, és a főváros kifizeti az állami cégeknek az általuk végzett szolgáltatás után járó összegeket.
Üzengetésre és akciózásra pedig kizárólag a főpolgármesternek volt szüksége ahhoz, hogy a Városháza-gate botrányról elterelje a figyelmet; arról, hogy a fővárosi önkormányzatban most maffia jutalékos rendszer működik
? mondta Schanda Tamás. Karácsony Gergely korábban úgy fogalmazott:
Közös ellenzéki akció és hetekig tartó üzengetés kellett ahhoz, hogy a kormány végre betartsa a saját törvényét, vagyis éves szinten hét százalékkal járuljon hozzá a fővárosi közösségi közlekedés finanszírozásához.
Az ITM parlamenti államtitkára azt is hangsúlyozta, hogy a fővárosi önkormányzatnak nagyobb részt kellene vállalnia az agglomerációs közlekedés finanszírozásából. A Fővárosi Közgyűlés kormánypárti frakciója is a kialakult helyzet lehető leggyorsabb megoldását sürgette ? mondta.
(via MTI)