Site icon City Futi Futárszolgálat

Index – Belföld – Elkezdődött a ferihegyi halálút áttervezése



A Liszt Ferenc nemzetközi repülőtérre vezető út rendkívül rossz állapotú, balesetveszélyes és zavarérzékeny. Felújítása mindenképpen időszerűvé vált, ezért a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) megkezdte az odavezető gyorsforgalmi út fejlesztésének előkészítését. Városias jellegű főutat terveznek a Határ úti metrómegállótól egészen a főváros határáig.

A mai 2×1 sávos út 1940?43 között létesült, az akkor még épülő légikikötő közúti megközelítésére. A Ferihegyi repülőteret 1950-ben adták át, ez az út azóta teremt kapcsolatot Budapest és a reptér között. A műszaki állapota azonban az elmúlt évtizedekben folyamatosan romlott, miközben a forgalom ugrásszerűen emelkedett.

Ráadásul a nyolc évtizeddel ezelőtt kitalált megoldás, a szervízútszerűen vezetett Gyömrői út két fele közötti ?csatorna? ma már alkalmatlan a repülőtér gyors megközelítésére. Egyetlen apró fennakadás több órás torlódást eredményezhet, számtalan közlekedőnek okozva ezzel kárt, elvesztegetett időt és bosszúságot, főleg ha emiatt késik le a légi járatukat.

Nem is beszélve azokról az esetekről, amikor egy komolyabb probléma miatt teljesen ellehetetlenül a repülőtéri forgalom. Szélsőséges példa, de ilyen volt az, amikor 1991. december 23-án a Vörös Hadsereg Frakció (RAF) terroristái a Ferihegy 1-es terminál közelében  bombamerényletet követtek el a Szovjetunióból kivándorló zsidók rendőri biztosítással haladó autóbusza ellen. Bár a támadás nem követelt halálos áldozatot, a közlekedés teljesen megbénult. 

Az út jelenlegi műszaki állapota és minősége rendkívül alacsony színvonalú, áteresztőképessége kicsi, környezete pedig, amivel a hazánkba repülőgéppel érkező külföldiek először találkoznak, nem méltó sem Budapesthez, sem Magyarországhoz

? hangoztatja közösségi oldalán Vitézy Dávid, a BFK  vezérigazgatója. 

A cég ezért több zöld felülettel, a gyalogos és kerékpáros infrastruktúra javításával, új buszsávok létesítésével és a keresztirányú közlekedés átalakításával terveztet új, 2×2 sávos utat, hogy az eleget tegyen a 21. századi követelményeknek. 

A tervezői közbeszerzési tendert a Főmterv és az Utiber konzorciuma nyerte meg, a kiviteli terveknek és a tenderdokumentációnak 2022. június 28-áig kell elkészülnie.

Ez a beruházás mindazonáltal túlmutat a belváros és a repülőtér közötti közúti kapcsolat javításán. Egyszerre szolgálja a dél-pesti kerületek és egyes városrészek közötti közúti, közösségi közlekedési, gyalogos- és kerékpáros kapcsolatok javítását, másrészt egy ilyen megújult infrastruktúra nagyszabású városfejlesztést indíthat el. Az útmenti barnamezős területeken jelentős építkezések és ingatlanfejlesztések kezdődhetnek, ami egész Budapestnek kedvező lehet. 





Source link

Exit mobile version