Site icon City Futi Futárszolgálat

Index – Belföld – Hévvel utazna? ? most lehet, hogy mérges lesz



Karbantartás miatt rövidített útvonalon, csak Pesterzsébet-felső és a külső végállomások ? Dunaharaszti-külső, Tököl és Ráckeve ? között jár a H6-os hév ezen a hétvégén. A Budapesti Közlekedési Központ közlése szerint a Közvágóhíd és Pesterzsébet-felső között szombaton és vasárnap a H6-os pótlóbusszal vagy a 23-as autóbusszal lehet utazni.

Az Index kérdésére a BKK-nál elmondták, hogy a hétvégi pályazárra egy tervezett rutinjellegű karbantartás miatt van szükség. Ennél viszont jóval nagyobb és hosszabb ideig tartó leállásra lehet majd számítani, amikor elkezdődik a vonal teljes felújítása. Ez a tervek szerint 2022 harmadik negyedévében indulhat, de a kormány döntése alapján a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) koordinációjával zajló tervezés már tavaly megkezdődött. Ennek alapján már tudni lehet, hogy a felújítás kiterjed

  • a pálya rekonstrukciójára,
  • a sebességkorlátozások megszüntetésére és a sebesség emelésére,
  • a megállóhelyek átépítésére és akadálymentesítésére,
  • az utastájékoztatás megújítására,
  • P+R és B+R parkolók létesítésére.

Annyi bizonyos, hogy a H6-os hév mára elavult, lassú, ritka a követési távolság, emiatt nem versenyképes az egyéni közlekedéssel szemben. Ugyanakkor jelentős igény mutatkozik a kötöttpályás közlekedésre, nem utolsó sorban azért, mert a Csepel-szigeti településekre mind többen költöznek.

Nyugodtan ki lehet jelenteni, hogy ha a hév a jelenleginél sűrűbben közlekedne, megbízhatóbb és gyorsabb lenne, továbbá a belvárosig járna, tömegek választanák

? jelentette ki közösségi oldalán Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója.

A H6-os vonalon naponta még a jelen körülmények között is 27 ezren utaznak, a BFK modellezése szerint a felújítást követően 218 százalékkal növekedne az utasszám, tehát

a jelenleginek több mint háromszorosa lenne a forgalom.

A tömegközlekedés, ezen belül a kötöttpályás közlekedés fejlesztését az utazók, illetve a lakosság 93 százaléka támogatja, és még az autósok 74 százaléka is azon a véleményen van, hogy fontos lenne a héveket fejleszteni.  

A H6-os vonalon egységes arculatú megállóhelyek, komfortos peronberendezések, peronlefedések készülnek. A peronok 120 méter hosszúak, akadálymentesek lesznek. A felújítás kiterjed ezen felül a pálya rekonstrukciójára, ezáltal a sebességkorlátozások megszüntetésére és a sebesség emelésére, mindenhol lesz valós idejű utastájékoztatás, autóparkolókat és kerékpártárolókat hoznak létre. A kapcsolódó úthálózat és a ráhordó autóbusz-hálózat is része a tervezésnek. Ráckevén a végállomás utasperonjai majdnem fél kilométerrel közelebb kerülnek a városközponthoz. 

Szigethalom és Ráckeve között valamennyi állomás megújul, új arculatot kap, Tököltől egészen Ráckevéig szakaszosan dupla vágány épül, ahol

a szerelvények óránként száz kilométeres sebességgel közlekedhetnek.

Bár nem tartozik ehhez a szakaszhoz, de a környék forgalmas állomása Szigetszentmiklós-Gyártelep, ahol új autóbusz-állomás és közúti felüljáró is épül. A korszerűsítés néhány helyen kisebb kisajátításokkal jár, így például Tökölön, Szigetszentmárton-Szigetújfalu megállónál és Ráckevén, ugyanakkor ez nem azt jelenti, hogy lakóházakat bontanak le, és az ígéretek szerint a telkek megközelíthetők maradnak.

Ráckevén 150 férőhelyes parkoló és új fedett kerékpártárolók épülnek. Ráckeve és Közvágóhíd megálló között jelenleg 70-72 perc a hév menetideje, ami a H6-os felújítása után 48-50 percre csökken. A Kálvin térig Ráckevéről a tervek szerint 53 perc alatt lehet majd eljutni, ami 

az átszállás mellőzésével fél órával kevesebb utazás a jelenlegihez képest.

A felújítás révén a H6-os vonal alkalmas lesz arra, hogy Budapest és Szigetszentmiklós Gyártelep között hét-nyolc percenként kövessék egymást az új, alacsonypadlós és légkondicionált szerelvények, Tököl és Ráckeve között pedig csúcsidőben 15 perces követéssel számolnak. Ezzel, valamint az átszállások mellőzésével Ráckevéről harminc perccel csökkenhet az eljutás a Kálvin térig, illetve a belvárosig. A Szigethalom-Ráckeve szakasz felújításához az engedélyezési tervek az ősz elejére készen lesznek.

Budapesten ma csak a H6-os ráckevei és a H7-es csepeli hév nem éri el a metró hálózatot. Ezt szeretnék orvosolni a vonalak Kálvin térig történő meghosszabbításával. A tervek szerint új, korszerű, akadálymentes járművekkel átszállás nélkül lehet majd elérni a belvárost, a nagykörúti 4-6-os villamost, valamint a 3-as és a 4-es metróvonalat. Ez az új alagút lenne a majdani 5-ös metró első üteme, ugyanakkor 

11 kilométer hosszú belvárosi alagút építésével 

150 kilométer hosszú, észak-déli irányú átjárható gyorsvasúti hálózat jönne létre, Esztergomtól, Szentendrétől Csepelig és Ráckevéig, illetve Kunszentmiklós-Tassig. 





Source link

Exit mobile version