Site icon City Futi Futárszolgálat

Index – Belföld – A pofátlan autósok megfizetnek tetteikért



Az oldal ötlete 2016 végén, egy családi beszélgetésen született meg ? árulta el Csősz Krisztián. a portál főszerkesztője az Indexnek. (A kiadásért Csőszné Gál Krisztina felel ? a szerk.) Úgy érezték, hogy a közlekedési kultúra alacsony színvonala foglalkoztatja az embereket. 

A fedélzeti kamerák terjedésével együtt vált társadalmi igénnyé, hogy az utakon zajló pozitív vagy negatív történéseket megvitassák egymással az emberek.

budapestiautosok.hu eleinte blognak indult, de hamar sajtótermékké alakult. A közlekedési kultúra javítása mellett egyik fő célkitűzésük a balesetek megelőzése lett, ami reményeik szerint nagyban hozzájárul a baleseti statisztikák javításához.

Működésükre a hatóságok is felfigyeltek. Olyannyira, hogy az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) Balesetmegelőzési Bizottsága és a Budapest Autósok Közössége idén április 29-én együttműködési megállapodást kötött, hogy egymás lehetőségeit és tudását megosztva közösen dolgozzanak a biztonságosabb közutakért.

A rendőrség néhány éve kezdte szemlézni az oldalt. ? Nem volt kérdés, hogy a kirívó esetekben eleget kell tennünk a törvényi kötelezettségünknek ? mondta a főszerkesztő. Valahol örültek is, hogy van értelme annak, amit az oldal képvisel. 

Persze mindig vannak, akik az autós videókat összemossák a régmúlt rendszerben tapasztalt besúgással.

? Szeretnék mindenkit megnyugtatni, hogy egyikünk sem szeretne még egyszer besúgós világban élni. Ha visszanézzük az elmúlt két-három hónapban közzétett anyagokat, azok között egyetlen olyan eset sincs, amire azt mondaná egy épelméjű ember, hogy az illetőnek helye van a közlekedésben ~ vélekedett Csősz.

Ma már nem várják meg, hogy az olvasó küldje el a rendőrségnek az esetre mutató linket, hanem ? az eljárás sikere érdekében ? ők hívják fel haladéktalanul a figyelmet a kirívó esetekre. A gyorsaságnak sokszor jelentősége van, például ha a rendőrségnek térfigyelő kamerák segítségét is igénybe kell vennie.

Az együttműködés óta havonta készül egy Civil Pofátlan(tan)ítás című videócsokor azokból az esetekből, amelyekben a rendőrség hivatalból indított eljárást.

Arra a kérdésre, hány ügyben indult eljárás az oldalra feltöltött videók alapján, Csősz azt felelte:

mintegy kilencven esetben.

Hozzátette: ezek mind kirívó szabálytalanságok voltak, nem záróvonal érintések vagy sárga lámpán átcsúszások, hanem mind kivétel nélkül olyanok, amelyek a társadalomra igazán veszélyesek.

Ami a leggyakoribb közlekedési kihágásokat illeti, sokan hagyják szándékosan figyelmen kívül a közlekedési fényjelzőkészülékeket. 

Sajnos egyre több a bűncselekménynek minősülő közúti veszélyeztetés. Mint például a büntetőfékezés, a leszorítás és egyéb életveszélyes manőver,

amellyel legtöbbször vélt vagy valós sérelmeket akarnak megtorolni.

Az autóba felszerelt kamerával készült felvételek felhasználhatóak, és bizonyító erejűek lehetnek. Természetesen a felhasználhatóság sok mindentől függ. A felvétel akkor elegendő önmagában, ha azon egyértelműen megállapítható a helyszín és a valós dátum. Ez azonban nem mindig van így. Ilyenkor szükséges az olvasó igazolása, hogy hol és mikor történt az eset. ? Ha ebben nem partner az olvasónk, azt is megértjük. Ez nagyon egyénfüggő és tiszteletben tartjuk a forrásunkat ? emelte ki.

Próbálnak határt húzni a tudatos, direkt, renitens szabályszegők és a szabályokat egyébként betartani akaró, de időnként véletlenül hibázó közlekedők között. ? Emberek vagyunk, hibázunk ? hangsúlyozta. 

A videók alapján a tudatosan szabályszegő autósok ellen lépnek fel, azokban az esetekben, amelyek a társadalom nagy részét leginkább irritálják és veszélyeztetik.

A fedélzeti kamerák elterjedésével ezek az ügyek egyre inkább nem maradnak büntetlenül.

Csősz Krisztián szerint hiányzik egymás tisztelete a közlekedésben, függetlenül attól, hogy autós, kerékpáros, vagy motoros az illető. Fejben van a probléma.

Közlekedés közben ?offolni? kellene a külvilágot.

Ha nőne a tisztelet és a koncentráció, akkor a közút egy jobb hely lenne.

(Borítókép:  Csőszné Gál Krisztina, Csősz Krisztián és Dr. Halmosi Zsolt r.vezérőrnagy. Fotó: Deutsch Richard / ORFK-OBB)





Source link

Exit mobile version