Index – Belföld – Kecskeméten folytatódik az elektromos buszok tesztelése

általa megosztva admin
Kategória:


Hamarosan lezárul a Zöld busz program első pályázati felhívása, melynek keretében önkormányzatok és közlekedési közszolgáltatók igényelhetnek vissza nem térítendő állami támogatást elektromos autóbuszok, valamint önjáró trolibuszok beszerzéséhez. A Zöld Busz Projektiroda a járművek vásárlásához 80 százalékos támogatást nyújt, az üzemeltetésükhöz szükséges infrastruktúra kiépítéséhez pedig 60 százalékos intenzitással biztosít forrásokat.

A Klíma- és természetvédelmi akcióterv részét képező mintaprojekt keretében több vidéki nagyvárosban zajlik elektromos buszok tesztelése. Ennek keretében mától Kecskeméten lehet egy hónapig kipróbálni egy Mercedes-Benz eCitaro elektromos autóbuszt

A kormány a Zöld busz programban tíz éven át összesen 36 milliárd forinttal támogatja a buszpark cseréjét a helyi közösségi közlekedésben, így a 25 ezer fő feletti lélekszámú településeken környezetbarát, elektromos járművek szállíthatják az utasokat 

? emelte ki Steiner Attila, az Innovációs és Technológiai Minisztérium energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára.  

Zoldbusz Kecskemet

Fotó: Kecskeméti Közlekedési Központ

A forgalomba helyezésen részt vett  Kecskemét polgármestere, aki hangsúlyozta, hogy a z utóbbi időszakban egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a környezetvédelemre, a klímatudatosságra és a város levegőminőségének javítására.

Célunk eléréséhez elsősorban vissza kell szorítanunk a szén-dioxid-kibocsátást, amiért sokat tehetünk, ha a közösségi közlekedésbe bevonjuk a kibocsátásmentes járműveket

? mondta  Szemereyné Pataki Klaudia. 

Az előző polgármester pedig arra emlékeztetett, hogy az utóbbi tíz évben jelentős teret kapott a természetvédelmi szemléletformálás, ami  erősítette az emberek környezettudatosságát.

2014-ben a város életében új korszak kezdődött a 25 darab hibridhajtású autóbusz beszerzésével és forgalomba állításával. Most az elektromos autóbuszok fokozatos bevezetése lehet egy új cél

? fogalmazott a térség parlamenti képviselőként dolgozó Zombor Gábor.

Greenpeace tavalyi mérése szerint egy buszmegállóban nagyjából háromszor akkora a nitrogén-dioxid koncentrációja, mint másutt, és a légúti, valamint szív- és érrendszeri betegségeket okozó anyag szintje a mérési idő kétharmadában az egészségügyi határérték felett volt. Jelenleg ugyanis a teljes magyar autóbuszpark életkora 16 év körül mozog, de akad ennél lényegesen öregebb jármű is a BKV és a Volán kötelékében. Évente félezer autóbuszt kellene újra cserélni ahhoz, hogy elérjük a nyugat-európai országokéhoz hasonló átlagéletkort a buszközlekedésben. Így aztán egyelőre meglehetősen távolinak tűnik az a fényes jövő, amelyet Áder János köztársasági elnök vázolt fel a New York-i klímacsúcson, hogy a legnagyobb szennyezőanyag-kibocsátó ágazatnak számító közlekedés teljesen környezetbaráttá váljon. 

    





Source link

Translate ?