Index – Belföld – Pénzt és partnerséget kínál a kormány Budapestnek

általa megosztva admin
Kategória:



„A vírushelyzet mellett is folyamatos az egyeztetés a kormány és a főváros vezetése között” – mondat Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára csütörtök déli online sajtótájékoztatóján.

A kormány pénzt és partnerséget kínál Budapestnek. Ennek alátámasztásaként egy 5 pontból álló programcsomagot készítettek, melynek keretében a kormány az elkövetkező 3-4 évben újabb 60 milliárd forintot ad, továbbá közel 3000 milliárdos forrást biztosít Budapestnek a 2021–27 es ciklus uniós költségvetéséből az egészségügyi ellátás fejlesztésére, oktatásra (hangsúlyosan egyetemi képzések színvonalának emelésére), a közlekedés javítására és a főváros zöldítésére.

  • 2021-ben 10 milliárdot osztanának el a kerületek között járóbeteg és gyermekellátók fejlesztésére és eszközbeszerzésre. A főpolgármester tehet javaslatot arra, hogy milyen arányban osszák el a kerületek között az összeget.
  • Három nagy fejlesztést is magára vállalna a kormány: a pesti rakpartok felújítását, átalakítását; a budai fonódó villamoshálózat déli irányú meghosszabbítását (melyet hetente 85 ezren használhatnak majd) és a kelenföldi buszpályaudvar korszerűsítését, a P+R parkoló bővítését.
  • A következő 5 évben a Zöld Budapest Program kormányzati koncepciója mentén összesen 39 helyszínen, 2060 hektáron új és meglévő területek zöldítését vállalják, több mint 200 milliárd forint értékben, mely játszótérbővítést, sportcélú fejlesztéseket és tanösvények kialakítását is magában foglalná. Ezzel mintegy 3,5 millió ember számára tennék elérhetővé a megújuló parkokat, zöld közösségi tereket.
  • A brüsszeli szabályok alapján csak 80 milliárd forint járna fejlettsége miatt Budapestnek az unió kohéziós forrásaiból, Fürjes Balázs szerint azonban ennél többet érdemel, ezért azt javasolja, hogy az országba érkező brüsszeli forrásokból többet, mintegy 3000 milliárdot költsenek a főváros fentebb javasolt fejlesztéseire.
  • A kormány által kidolgozott budapesti 2020-40 közötti vasútfejlesztési stratégia támogatását is kérik Budapest vezetésétől, annak érdekében, hogy a közlekedés gyorsabb és könnyebb legyen. Járvány nélküli időszakban is a város külső kerületeiből, illetve az agglomerációból naponta 1 millióan jönnek be a belső kerületekbe autóval. A vasút „Budapest aranytartaléka”. Ma 500 ezren érkeznek vasúton, ezt a számot szeretnék a fejlesztés révén megduplázni. A stratégia lényege, hogy minden Budapest környéki vasúti állomásról óránként 4 vonat induljon a fővárosba, ezekről pedig Budapesten belül legalább három különböző közösségi közlekedési járműre át lehessen szállni. A terv szerint mindezt egyetlenegy jeggyel vagy bérlettel lehet majd igénybe venni.

Fürjes Balázs jelezte, hogy bár vannak vitás kérdések a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsában, a feladatuk az, hogy ezekre közös megoldásokat találjanak a Főváros vezetésével.





Source link

Translate »