A japán gyártó népszerű kompakt terepjárója kétüléses változatban kerül újra forgalomba.

A Suzuki 1970-ben dobta piacra a legkisebb terepjárók között hadrendbe állított Jimnyt, melyből 1981-ben mutatkozott be a második generációs változat, és amelynek 1998-ban érkezett harmadik generációját a közelmúltban váltotta a negyedik generáció.

Az általunk is alaposan letesztelt aktuális Jimny 2019 tavaszán bukkant fel Magyarországon, amikor is a GL felszereltségi szintű, 5 fokozatú kéziváltós példányok 5,4 millió forintos bruttó alapáron kellették magukat.

A Jimny hazai és egyben európai pályafutása azonban a vártnál gyorsabban, már 2020-ban véget ért, ugyanis a szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák keresztbe tettek az egyetlen 1,5 literes szívó benzinmotoros kivitelben gyártott típusnak.

Most azonban ismét kapható Magyarországon Jimny, a divatos mini terepjáró kishaszonjárműként tért vissza a magyar Suzuki kereskedésekbe. A Japánban gyártott apróság kétüléses, raktér elválasztó rácsos kivitele nettó 5 511 811 forintos kedvezményes áron kelleti magát.




Az ötfokozatú kéziváltós, összkerekes, 100 lóerős 4 hengeres szívómotorral szerelt jármű bruttó ára 7 millió forint.

Összehasonlításképp, a 130 lóerős 1,4 literes turbós benzinmotoros 48 V-os lágyhibrid Suzuki Vitara hazai ára 5,6-8 millió forint magasságában alakul.




 




Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!