Izgalmas formaterv, akár 305 lóerős teljesítmény, hipergyors töltés és napelem az Ioniq 5-ben.

A Hyundai a Pony Coupe tanulmányautó 45. születésnapját a 2019-es Frankfurti Autószalonon leleplezett elektromos koncepcióval ünnepelte meg, amelyet egyszerűen úgy neveztek: „45”. A 45 fokos szögben találkozó vonalakkal ékesített típus azt hivatott előrevetíteni, hogy milyenek lesznek a dél-koreai gyártó érkezőben lévő villanyautói.




És most megérkezett az Ioniq 5, a Hyundai 45-re nagyon hasonlító, sorozatgyártásba küldendő elektromos autó.




A 4,63 méter hosszú, 1,89 méter széles és 1,6 méter magas újdonság tengelytávolsága 3 méter. Ennek köszönhetően az utastérben körülbelül akkora a hely, mint az eggyel magasabb kategóriás kocsikban.




A teljesen sík padlós Ioniq 5 műszerfalán két 12,25 colos kijelző teljesít szolgálatot, a széles tartományban állítható első ülések 30 százalékkal vékonyabbak az átlagnál, az utastérben sok az újrahasznosított anyag.




A csomagtartó alaphelyzetben 531 literes, a hátsó üléstámlák ledöntésével 1 600 literesre bővíthető. Sőt, egy kiviteltől függően 24-57 literes extra csomagtartót elöl is találunk.







Az 58 kWh-s akkumulátorral szerelt hátsókerék-hajtású alapmodell 170 lóerős teljesítménye, illetve 350 Nm-es nyomatéka 8,5 másodperces 0-100-as gyorsulást tesz lehetővé. Az ugyanekkora teleppel szerelt összkerekes kivitel 235 lóerőt és 605 Nm-t tud, ami 6,1 másodpercre olvasztja a 0-100-as szintidőt.

A 72,6 kWh-s akkumulátorral felvértezett hátulhajtós Ioniq 5 teljesítménye 217 lóerő, ami mellé 350 Nm-es nyomaték társul, és mindez 7,4 másodperces 0-100-as gyorsulást biztosít. Ugyanilyen kapacitású teleppel az összkerekes csúcsmodell 305 lóerőt, illetve 605 Nm-t szabadít rá az aszfaltra, és alig 5,2 másodperc alatt lő ki állóhelyzetből 100-as tempóra.




A hátsókerék-hajtású 72,6 kWh-s kivitel WLTP-hatótávja 480 kilométer. 800 V-os, 220 kWh teljesítményű töltővel alig 18 perc alatt 10-ről 80 százalékosra tölthető az akkumulátor, és ideális esetben 5 perc alatt akár 100 kilométeres hatótáv is nyerhető. A tetőre szerelt napelem a napsütésben gazdag országokban évente akár 2000 kilométeres extra hatótávolságot is jelenthet.

Az Ioniq 5 alapmodellje 41 990 euróba (15,1 millió forint) kerül, a 3000 példányban gyártandó Project 45 kezdőszéria pedig 59 550 euró (21,4 millió forint) ellenében kínálja a nagy akkumulátort és az összkerékhajtást. A forgalmazás 2021 második felében kezdődik meg.




Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!