Leleplezték a típus limuzin és kombi változatának ötödik generációját.

A Mercedes-Benz legfontosabb autója a C-osztály, legalábbis a gyártás és az eladások szempontjából. 1982 óta több mint tízmillió darabot értékesítettek belőle, és a legújabb generáció esetében is a vezérelv, hogy a márka luxusmodelljének, az S-osztálynak a technológiáját kínálják két méretosztállyal lejjebb, egy sportosabb modell esetében is.

A most bemutatott legújabb generáció méreteiben forradalmian nem változott, karosszériája hossza 4,75 méter. A tengelytávja fél centiméterrel, 2,86 méterre nyúlt. A legnagyobb méretváltozás a hátsó kerekek nyomtávjánál történt, ez csaknem öt centiméterrel nőtt, ezzel is dinamikus formát adva az újdonságnak. A csomagtér mérete a limuzin esetében 455, a kombinál pedig 490 liter.

A C-osztály sok megoldást örökölt az S-osztálytól, és megmaradt a modell klasszikus formátuma, még úgy is, hogy jelentősen csökkentek a kocsitest túlnyúlásai, megújultak a LED-fényszórók, valamint a motorháztető.

A belső teret teljesen átalakították, a legnagyobb újdonság a műszerfal, amelynek elrendezését szintén az új S-osztályból vették át. A központi kijelző mérete a felszereltségtől függően 9,5 vagy 11,9 col, míg a vezető előtti műszercsoport kijelzője 10,25 vagy 12,3 colos lehet.

A motortérben az összes C-osztályt, legyen az benzin- vagy dízelmotoros, villamos hajtással kombinálva kínálják. 1,5 literes motorral lesz kapható a belépőszintű C 180 (170 LE), illetve a C 200 (204 LE). Kétliteres motor van a C 300 (258 LE) változatban, a dízelek ? a C 220 d (200 LE) és a C 300 d (265 LE) ? kétliteres egységet jelentenek. Valamennyi motor enyhe hibrid rendszerrel dolgozik, amelyek további 20 LE és 200 Nm teljesítményt generálnak szükség esetén.

A hírek szerint a konnektoros változatra sem kell sokat várni, elsőként a benzines változathoz érkezik, amely kétliteres négyhengeresre épül, 15,4 kWh kapacitású akkumulátorával 100 kilométer körüli elektromos hatótávolságot ígér, elektromos végsebessége 140 km/óra. 

Az új Mercedes C-osztály március végétől rendelhető Európában, az első autók nyáron érkeznek a kereskedésekbe.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!


hvg.hu
Autó

A Mercedes-Benz X-osztály alig három évet élt, mielőtt leállították volna a gyártását.



hvg.hu
Autó

Az első tisztán elektromos meghajtású Mercedes EQB modell egy kompakt szabadidő-autó lesz.