Az 5 méter körüli sportszedánok végsebessége megközelíti a 330 km/h-t.

A Maserati 2013-ban leplezte le a 4,97 méter hosszú és általunk V6-os és hibrid változatban is alaposan letesztelt Ghiblit, illetve annak 5,26 méter hosszú nagytestvérét, a Quattroportét. Az olasz gyártó egy ideje már szupererős V8-as motorral is szereli két szedánját, és ezek a kivitelek Magyarországon is elérhetők.

A Ghibli Trofeo hazai alapára 54,5 millió forint, a Quattroporte Trofeo pedig minimum 68,9 millió forint ellenében vezethető haza.


Ghibli Trofeo


©




Mindkét nyolcfokozatú automata váltós modellt egy a Ferrari által gyártott 3,8 literes biturbó V8-as benzinmotor mozgatja. Az 580 lóerős teljesítményű, illetve 730 Nm nyomatékú Ghibli Trofeo 4,3 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra, a végsebessége pedig 326 km/h.

A nehezebb Quattroporte Trofeo 4,5 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet és a gyorsulásának ugyanúgy 326 km/h-nál szakad vége.


Quattroporte Trofeo


©




Ugyanez a motor a gyártó divatterepjárójában is elérhető: az 580 lóerős és 302 km/h végsebességű Levante Trofeo 66 millió forinttól indul, az 530 lóerős és maximum 291 km/h-s tempóra képes Levante GTS alapára 57,4 millió forint.


Levante Trofeo


©




Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!