A Zágráb közelében működő Rimac cég hiperautóinak technológiája jól passzolhat a Bugatti jövőbeni elképzeléseihez.

Ismét megjelentek információk arról, hogy a Volkswagen-csoport esetleg bevonná a horvát Rimac céget egy olyan együttműködésbe, amelynek keretében a Bugatti a balkáni cég tulajdonába kerülne.

A Reuters cikke szerint az elektromos hiperautókat gyártó Rimac kiválóan passzol a Bugattihoz, amely jelenleg a helyét keresi a jövő elektromos autózásában. Erről a Porsche AG vezetője beszélt a német Automobilwoche magazinnak. Hozzátette, hogy a megegyezés a két autógyártó között akár hamarosan meg is történhet.




A brit Car magazine még tavaly írt először arról, hogy a Volkswagen tárgyalásokat folytat a Rimac Automobilivel a két cég között kereszttulajdonlásról. Arról írtak, hogy a Porsche, amely szintén a Volkswagen-csoportba tartozik, 15,5 százalékos részesedést vásárolna a horvát autógyáros Mate Rimac cégében.

Oliver Blume a Porsche vezetője elmondta, hogy jelenleg abban fázisban vannak az Bugattival, hogy kitalálják, melyik lenne a legkedvezőbb irányvonal, amelyen a márka jövője biztosítottnak látszik. Technológiailag a Rimac és Bugatti jól passzolnának egymáshoz ? mondta Oliver Blume.

Elmondta azt is, hogy még számtalan lehetséges forgatókönyvet és esetleges céges struktúrát vizsgálnak, de a döntés 2021 első felében megszülethet.

Az autóipari mércével még mindig kicsi Rimac mindeközben a maga útját járja és olyan platformot fejleszt, amelyet olyan külsős cégeknek is értékesít, mint például az Atomobili Pininfarina, vagy bedolgozik az Aston Martinnak, amely szintén elektromos szuperautót dob piacra.

A horvát Rimac cég története valóban meseszerű: a cég tulajdonosa, Mate Rimac alig harminckét éves korára felépített egy nemzetközi szinten elismert elektromos hiperautó-gyárat. A Tesla-alapító Elon Muskhoz hasonló ambíciókkal dolgozó gyártulajdonos legújabb büszkesége a Rimac C_Two, amely 1,97 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100-as tempóra, ugyanis a motorjai össznyomatéka 2300 Nm. A Rimac C_Two 0-ról 300-ra 11,8 másodperc alatt katapultál, a végsebessége pedig 412 km/h.





Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!


hvg.hu
Autó

A négyüléses ritkaság árát 7-9,5 millió dollár közé saccolják.



hvg.hu
Autó

A franciaországi Molsheimben, ahol a Bugatti székhelye van, kiállították a világ legdrágább autóját.