Renault francia autógyártó csoport a koronavírus-járvány által dominált 2020-as évben rekordszintű, több mint 8 milliárd eurós veszteséget könyvelt el az elmúlt évre kiadott pénzügyi jelentése szerint. Erre az évre nem is közöltek pénzügyi előrejelzést, csak annyit, hogy a költségcsökkentési tervüket a kitűzött dátum előtt teljesítik.

A nagy autógyártókat keményen sújtotta az egész világon elterjedt járvány, amely miatt hónapokra le kellett állítani a termelést, és bezártak az autószalonok. Különösen nagy csapást szenvedett el a Renault–Nissan-szövetség, amely eleve gyengébb pozíciókból indult az alacsony haszonkulcsok és a Carlos Ghosn körüli vezetői válság miatt.

Bár az első fél évhez képest a másodikban sokat javult a helyzetük, így is soha nem látott mértékű volt az éves veszteség. Nehéznek ígérkezik az idei év is, mivel a járványügyi helyzet alakulása mellett a félvezetők piacán kialakult globális hiány újabb bizonytalanságot eredményezett, ami akár 100 ezer autóval is csökkentheti az éves termelési szintet. A csoport nem is közölt pénzügyi előrejelzést az idei évre, csak annyit tettek közzé, hogy a kitűzött céldátum előtt, már decemberre teljesítheti a tavaly májusban meghirdetett, 2 milliárd eurós hároméves költségcsökkentési tervét.

Luca de Meo, a Renault tavaly júliusban hivatalba lépett vezérigazgatója, aki a költségek csökkentése mellett a jövedelmezőség és az értékesítés növelésére helyezi a hangsúlyt, arra figyelmeztetett, hogy év elején csökkentek a megrendelések a járvány miatt több országban tartós korlátozások hatására.

A Renault emellett más kihívásokkal is szembesül, így a károsanyag-kibocsátási szabályok szigorításával, valamint az olasz-amerikai Fiat Chrysler és a francia PSA autóipari konszern egyesülésével, amellyel a világ negyedik legnagyobb járműipari vállalata alakult meg januárban.

A Renault-csoport tavaly 2,95 millió járművet értékesített, ami 21,3 százalékkal kevesebb mint egy évvel korábban. Az értékesítési árbevétel 21,7 százalékkal 43,5 milliárd euróra csökkent, az üzemi veszteség pedig közel kétmilliárd eurót tett ki, szemben az egy évvel korábbi 2,1 milliárdos nyereséggel.

A csoport nettó vesztesége 8 milliárd 46 millió euró volt tavaly, ebből a részvényesekre jutó nettó veszteség 8 milliárd 8 millió eurót tett ki, szemben a 2019-ben elért 141 millió eurós veszteséggel.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!


hvg.hu
Autó

Megváltozna az eddigi gyakorlat, miszerint egyes tengerentúli piacokon a Daciákat Renault-ként árusították.



hvg.hu
Autó

Igaznak bizonyult a korábbi pletyka, a francia konszern visszahozza a 70-es 80-as évek népszerű kisautóját a Renault 5-öst.