Autó: Mit tud a zöld rendszámos új E-osztály? Teszten a Mercedes E 300 e 4Matic

általa megosztva admin
Kategória:


5 év telt el azóta, hogy a Mercedes leleplezte az E-Klasse aktuális ötödik generációját, a 213-as szériát. Hosszú idő ez egy autó történetében, így tökéletesen érthető, hogy a német gyártó az időközben kirajzolódott ráncok felvarrása mellett döntött.

Ezúttal nem csak leheletnyi, hanem mélyrehatóbb változásokat hozott magával a facelift, így a felfrissített E-osztály az elkövetkezendő években jó esélyekkel állhatja a sarat a nemrégiben ugyancsak ráncfelvarrt 5-ös BMW, illetve a 2018-ban debütált Audi A6 ellenében.

Teszten a hazánkban az aktuális szabályozás értelmében minden további nélkül zöld rendszámozható új E 300 e 4Matic.







Külsőségek

Az alábbi fotón az ezüstszürke a felfrissített E-osztály, a mellette parkoló kék példány pedig egy a ráncfelvarrás előtti utolsó hetekben készült autó.







A szépség megítélése meglehetősen szubjektív dolog, így csak annyit mondanánk, hogy az új modell külseje összességében véve egy kicsit frissebbnek érződik.

A frontrészt jelentősen átalakították, melynek jegyében fordítva integrálták a változatlanul méretes csillagot magába foglaló hűtőrácsot. A fényszórónak nemcsak a belső vonásai változtak meg, hanem teljesen új az egész lámpatest. A lökhárítók is változtak, de nem annyira számottevő mértékben.

A hátsó traktus jelentősen átalakult, melynek jegyében teljesen újak, a korábbinál szélesebb rajzolatúak a lámpák, melyeket széles króm díszcsík köt össze egymással.
















Belsőségek

Mivel nem teljesen új modellről van szó, nem meglepő, hogy a 4,92 méteres hossz, illetve a 2,93 méteres tengelytávolság változatlan maradt. Ennek fényében könnyen kikövetkeztethető, hogy az utastér sem lett nagyobb, ami persze nem is baj, hiszen az E-osztályban eddig is jól el lehetett férni, mind az első, mind a második sorban.

Első blikkre úgy tűnhet, hogy a műszerfal és környéke maradt a régi, azonban közelebbről tekintve gyorsan kiderül, hogy rengeteg a változás. Megújult például a kormány, mely új érintőfelületeket kapott, ezenkívül a középkonzolon lévő egyedi kezelőszervet is teljesen átformálták, illetve érintésérzékeny lett a középső nagy kijelző.




Ilyen volt…


©








…ilyen lett.


©





Nincs már analóg műszeregység, mostantól alapáras a két darab 10,25 colos kijelző, felár ellenében pedig 12,3 colra nő a képátló. A grafika nagyon igényes, végre az E-osztályba is megérkezett a teljesen új MBUX felhasználói felület, mely akár szóbeli parancsokkal is egyszerűen kezelhető.

Az alapvetően jól felszerelt tesztautóban sehol sem találtuk a kormányfűtés gombját, az angolul kimondott hangparancs hatására viszont egy kellemes női hang gyorsan tudatta velünk, hogy ezt az extrát nem rendelték meg a kocsiba.

A prémium életérzés maximálisan tetten érhető az utastérben. Személyre szabható hangulatvilágítás, részletesen beállítható ülésfűtés/szellőzés, masszázs, fedélzeti parfümbefújás, hogy csak a legfontosabb luxus opciókat említsük.













Újdonság, hogy a holttérfigyelő már a biciklisekkel, az aktív vészfékező pedig már a gyalogosokkal is számol, és a parkolósegéd az aszfalt felfestéseit is “látja”. A vezetéstámogató rendszerek hibátlanul, finoman teszik a dolgukat, a kettes szintű önvezető funkció szépen a sávban tartja az autót, minimális a ping-pong effektus. Apró figyelmesség, hogy városban közlekedési lámpánál várakozva a hatalmas középső kijelzőn automatikusan megjelenik az első kamera által látott kép.

Az extrák persze szokás szerint nem olcsók. A kiterjesztett valóság navigációt, nagy kijelzőt, memóriás ülést, elektromos tetőablakot és kiváló hangzású Burmester hifit magában foglaló csomag például 3,1 millió forintba kerül, az AMG Line külső-, illetve Avantgarde belsőcsomag 1,1 millió forintos tétel, a többzónás klímáért 340 ezer forintot, a gesztusvezérlésért pedig 120 ezer forintot kérnek el.
















Mitől zöld?

A hazánkban zöld rendszám használatára feljogosító plugin hibrid hajtáslánchoz nem nyúltak hozzá a fejlesztők. A rendszer lelke egy 2 literes 4 hengeres turbós benzinmotor, melynek 211 lóerejét, illetve 350 Nm-es nyomatékát egy villanymotor 122 lóereje és 440 Nm-es nyomatéka egészíti ki. A végeredmény 320 lóerő és kereken 700 Nm, amivel pestiesen szólva azért már odébb lehet állni.

A 0-100-as sprint 5,8 másodperc alatt tudható le, a végsebesség 245 km/h, már amennyiben a ráncfelvarrással együtt megérkezett 4Matic összkerékhajtást is megrendeljük az E 300 e-hez. Ellenkező esetben bukunk némi trakciót, cserébe viszont 5,7 másodperces gyorsulást és 250-es legnagyobb tempót kapunk, illetve a zsebünkben marad 1,1 millió forint.







A teszthét során nem emelkedett 0 Celsius fok fölé a hőmérséklet, de így sem volt akadálya a gombnyomásra villanyautóként történő zavartalan használatnak. A fűtés a belsőégésű motor nélkül is gyorsan tette a dolgát, de persze a mostoha körülmények miatt a 46-49 kilométeres WLTP-hatótáv helyett mi maximum 30 kilométert tudtunk megtenni elektromosan. Nyáron jobb lehet a helyzet, a 40 kilométer simán benne van a pakliban.

A benzinmotor csak abszolút padlógázra kapcsol be, illetve persze akkor, ha fogytán a 13,5 kWh kapacitású akkumulátor töltöttsége. 4 hengeres mivoltját nem tagadhatja le a motor, de a masszív hangszigetelésnek köszönhetően kevés mechanikai zaj hallatszik be az utastérbe, ahol minden körülmények mellett a legnagyobb béke és nyugalom uralkodik.







Váltó, fogyasztás, töltés

A kilencfokozatú automataváltó nagyon finoman és egész gyorsan teszi a dolgát, a 760 ezer forintos légrugózás minden úthibát igyekszik elnyelni, a kormányzás sokkal inkább a luxus életérzésre, semmint a sportosságra van hangolva. A hibrid technika 300 kilogramm extra terhet jelent, viszont a 2 065 kilogrammos tömeget vezetés közben nem igazán érezni.

A fogyasztás 0 és 12 liter között sokféleképpen alakulhat, a vehemenciánk, illetve a töltési lehetőségeink/szándékaink fényében. Gyakran töltögetve, elsősorban városban használva nem lehetetlen a 4-6 literes érték elérése. Az üzemanyagtartály 50 literes.







A teszthét során egy 350 kilométeres haladósabb szakaszt 8,4 literes fogyasztással zártunk úgy, hogy menet közben nem tudtuk tölteni a kocsit. Ugyanezen a szakaszon egy ráncfelvarrás előtti, kétkerék-hajtású dízelhibrid E 300 de kombi 6,2 litert fogyasztott. A zöld rendszámos dízel a gyakran hosszabb távokat utazók számára jobb választásnak tűnik, főleg úgy, hogy ez esetben is 306 lóerőt, illetve 700 Nm nyomatékot kapunk.

A csomagtartóból sokat elrabol a hibrid technika, mindössze 370 liter áll rendelkezésünkre, és ebből még a két töltőkábel is elvesz egy keveset. Emiatt jobb választás lehet a kombi kivitel, amely ablakszintig pakolva 470 liternyi pakkot képes magába nyelni.







A töltőcsatlakozó egyedi módon a hátsó lökhárító jobb oldali részén található. Normál otthoni körülmények mellett körülbelül 5 órát vesz igénybe egy teljes töltés, 7,4 kW-os töltővel ugyanez akár 1,5 óra alatt lezavarható.







Konklúzió, árak

+ : általánosan kiváló minőség, komfortra hangolt prémium életérzés, fejlett plugin hibrid hajtáslánc, alacsonyan tartható fogyasztás, új infotainment rendszer.

: kicsi és nem túl praktikus csomagtartó, nagy tömeg, drága extrák.

A Mercedes E-osztálynak egyértelműen jót tett a ráncfelvarrás. A formaterv kicsit frissebbnek hat, az infotainment rendszer jelentős fejlődésen ment keresztül, és bár a plugin hibrid hajtás nem változott, mostantól már összkerék-hajtással is rendelhető a zöld rendszámos E-Klasse.

A kétkerékhajtású plugin hibrid E 300 e alapára 20,9 millió forint, és érdekesség, hogy a 258 lóerős lágyhibrid E 300 lényegében ugyanennyibe kerül. A 197 lóerős E 200 17,7 millió forinton nyit.

Az E 300 de 21,8 millió forinttól indul, és lényegében ez is ugyanannyiba kerül, mint a 265 lóerős E 300 d. A finomjárású V6-os dízelmotorral szerelt, 330 lóerős E 400 d 4Matic kezdőára 25,2 millió forint.

Az E 300 e 4Matic 22 millió forinton nyit, a tesztautó árcéduláján 29,3 millió forintos összeg olvasható.







A közvetlen riválisok közül a zöld rendszámos és 292 lóerős BMW 530e kétkerekes-, illetve összkerekes változatban rendre 18,1, illetve 19 millió forintba kerül, a 394 lóerős 6 hengeres benzinmotoros 545e xDrive pedig minimum 21 millió forint ellenében vezethető haza.

Az Audi A6 2 literes 4 hengeres benzinmotorral szerelt zöld rendszámos változatai cikkünk írásakor nem érhetők el a konfigurátorban. Az A6 50 TFSI e 299 lóerős, az A6 55 TFSI e pedig 367 lóerős produkciót ad elő.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.





Source link