Ferrari Enzo vagy Ferrari 812, melyik marad meg jobban?

Az autóiparban az egyes típusok elnevezése külön ideológiák mentén történt mindig is. A Seat például már régóta valamilyen spanyolországi földrajzi nevet ad autóinak, más tutibiztosra megy és a nagyon nemzetközi kifejezésekre esküsznek, mint a Honda például a Jazz elnevezéssel, lehetőleg elkerülve az egyes nyelvek hasonló írásmódú, de eltérő jelentéssel bíró szavaiból adódó kellemetlenségeket. 

Egy ötszázfős mintán most vizsgálták azt a kérdést, hogy az emberek a nevekre vagy az alfanumerikus elnevezésekre emlékeznek-e jobban az autómárkák típusainál. A Vanarama cég a világ 45 legnépszerűbb autómárkájának 253 típusát kutatatta le.

Az eredmények elég egyértelműek, a kutatások szerint az Enzo, a California, vagy LaFerrari sokkal jobban beég, mint a 812, 488 vagy mondjuk az F8 még egy Ferrari esetében is.

A kutatás arra is rámutatott, hogy minél átlagosabb egy autó, annál szerencsésebb, ha ?rendes? nevet kap és nem egy számot, vagy kombinációt.

Az autóipari cégek mégis elég nehezen váltanak, ha hagyományosan a számokat preferálták korábban. Ugyanakkor váltásra is van példa, nemrégiben az amerikai Cadillac meglépte ezt, és a jelenlegi CT6 vagy XT5 kombinációk helyett megint tényleges szavakat használnak majd elektromos autóik elnevezésében, mint például az első Cadillac Lyric-nél.

Persze az olyan korántsem konvencionális módszerek, mint amivel a Tesla is élt, hogy az autói kiadnak egy kvázi értelmes szót is működhet. A Tesla modellek: S3XY összevonása beleillik Elon Musk egyedi világába.

Még egy érdekes aspektust vizsgáltak, miszerint, milyen típusú elnevezések a legjellemzőbbek. Ezek szerint a legtöbben a kombinációkra esküsznek ? vélhetően ebből adódik globálisan a legkevesebb gond, akár jogi, akár jelentésbeli ? majd a rövidítések, szóösszevonások, mitológiai elnevezések, és földrajzi helyek következnek.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!


hvg.hu
Autó

Az amerikai GM közel 60 év után cserélte le emblémáját.



hvg.hu
Autó

A jelenlegi ?szárnyas nyílvessző? teljesen megújulna.