Az EQC divatterepjáró esetében lefelé és felfelé nyitott a német gyártó.

A Mercedes 2019-ben dobta piacra első olyan modelljét, amelyet már a kezdetektől fogva kifejezetten elektromos autónak terveztek. Az EQC ráncfelvarrása még odébb van, hiszen relatíve friss típusról beszélünk, viszont a gyártó arra már elérekezettnek látta az időt, hogy előrukkoljon két új kivitellel.

A 408 lóerős és 760 Nm nyomatékú típusból egy 66 068 eurótól (23,6 millió forint) induló új alapmodell, valamint egy 73 208 eurós (26,2 millió forint) AMG Line kivitel érkezett, melyek májusban gördülnek be a kereskedésekbe.




Az EQC 400 4Matic AMG Line sportos megjelenésének meghatározó eleme a kétlamellás AMG-specifikus hűtőrács, amely hangsúlyosabb légbeömlőkkel és funkcionális légterelőkkel egészíti ki az összképet. Az aerodinamikailag optimalizált 19 colos, 5-küllős AMG könnyűfém keréktárcsák különleges szürke fényezésűek, az AMG-specifikus hátsó lökhárító pedig szélesebb, mint az alapmodellé.




Az AMG Line kivitelű EQC belső terében puha nappabőrrel borított, alul egyenes karimájú kormánykerék, illetve Artico műbőr/Dinamica mikroszálas borítású, szürke kontrasztvarrású sportülések találhatók. Az affalterbachi sportrészleg három betűjét viselik a különleges lábszőnyegek is, és a pedálok is könnyűfém kialakításúak.

A gazdag alapfelszereltségű villanyautóban megtalálható többek között az Easy-Pack csomagtér-roló, a belső világítás csomag, az üléskomfort csomag, a tükör csomag, a tolatókamera, a hangulatvilágítás és a különböző távoli eléréssel biztosított-, illetve töltéshez kapcsolódó szolgáltatások.




A Magyarországon jelenleg 26,7 millió forintos alapárú Mercedes EQC legutóbb néhány hónapja kapott egy kisebb frissítést, amikor is elérhetővé vált hozzá a 7,4 helyett 11 kW-os AC-töltés, mellyel egy teljes töltés akár 7,5 óra alatt is letudható. A CCS csatlakozós villanyautó DC-töltése nem lett gyorsabb: 110 kW-os egyenáramú teljesítmény mellett mintegy 40 perc alatt lehet 10-ről 80 százalékosra tölteni az akkumulátort.

2018 őszén ott voltunk az EQC hivatalos leleplezésén Svédországban, 2019 tavaszán elsőként Norvégiában vezettük az autót, amelyet aztán tavaly előtt ősszel itthon egy villany-Zsigulival vetettünk össze.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!