A nagy teljesítményű boxermotor főtengelye egészen 9000-es fordulatszámig elforgatható.

A Porsche bemutatta a közelmúltban generációváltáson átesett 911-es sportkocsi eddigi legsportosabb kivitelét, a teljesen új 911 GT3-at.




A hátsókerék-hajtású újdonság mozgatásáról egy 4 literes szívó boxermotor gondoskodik. A 9000-es maximális fordulatszámú erőforrás 510 lóerős teljesítményt, illetve 470 Nm-es nyomatékot szabadít rá az aszfaltra.




A hétfokozatú PDK automata váltó 3,4 másodperces 0–100-as szintidőt tesz lehetővé, a végsebesség 318 km/h. A 911 GT3 hatfokozatú kézi váltóval is rendelhető, ami némileg lomhább gyorsulás mellett 320 km/h-s legnagyobb tempó elérését biztosítja.




A kézi váltós újdonság mindössze 1418 kilogrammot nyom a mérlegen, és a PDK-s verzió tömege sem több, mint 1435 kilogramm.




A korábbiaknál szélesebb gumikat és nagyobb teljesítményű fékrendszert kapott Porsche 911 GT3 6:59.927-es köridőt futott a Nordschleife 20,832 kilométeres aszfaltcsíkján. Összehasonlításképp, az előd GT3 7:12.7-es, az előző GT3 RS pedig 6:56.4-es köridőre volt képes ugyanitt.




A Porsche 911 GT3 májusban gördül be a kereskedésekbe, alapára 167 518 euró (60,1 millió forint).




Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!


hvg.hu
Autó

Ebből a 911-esből nagyon kevés készült, ráadásul ezt a példányt az elmúlt évtizedekben alig használták.



hvg.hu
Autó

A német gyártó sportos divatterepjárójának hamarosan felvarrják a ráncait.