Nekik a ?Made in Germany? érzés kell.

Úgy döntött a német márka vezetése, hogy nem építenek gyárat Kínában, annak ellenére, hogy az Audi például megtette. Oliver Blume a Porsche vezetője azt mondta egy interjúban, hogy a magasabb költségek ellenére is a minőség és az európai gyártás olyan fontos elvárás az esetükben, amelyet folyamatosan visszakapnak a márkakereskedőktől és az ügyfelektől.

A The Financial Times cikke szerint a döntés annak ellenére született meg, hogy Kína jelenleg abszolút nagyhatalom a piac szempontjából, és a Daimler főnöke például kijelentette, hogy már nem bővítenek tovább Németországban, ahol a munkaerő drága, ezért inkább Kínában fektetnek be.

Blume hangsúlyozta azt is, hogy a későbbiekben ? egy évtized távlatában ? szükségük lehet kínai üzemre is, ha az értékesítés volumene még inkább Kína felé tolódik el, valamint ha az iparági szabályozások jelentősen változnak a világban.

A Porsche tavaly 272 162 járművet gyártott, amelyek közül közel 90 ezer darab került Kínába. Ugyanakkor érdemes megjegyezni azt is, hogy nem minden Porsche készül Németországban jelenleg sem. A Cayenne-t például Pozsonyban gyártják, és a Caymant és Boxer párost is gyártotta korábban Finnországban külsős partnerség révén a Valmet cég.

A Porsche hazai pályán egyébként az elektromos Taycan modell kapcsán 6 milliárd dolláros fejlesztést hajtott végre központi üzemében a Zuffenhausenben. Az első elektromos sportkocsijukból tavaly több mint 20 ezer darab kelt el. Az elektromos modellpaletta hamarosan bővül is a Taycan Cross Turismo típussal és az elektromos Porche Macan SUV-val.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!


hvg.hu
Autó

A páncélozás miatt megnövekedett gyártási költség vélhetően soha nem térült volna meg.



hvg.hu
Autó

A legújabb Panamera Turbo S több mint két másodperccel ment jobb időt, mint az elektromos Taycan.