A Volvóból kivált márka egyedi vonalvezetésű modellje nagyon rövid ideig volt gyártásban.

A kínai Geely tulajdonában lévő Volvo 2017 októberében jelentette be, hogy a korábban a Volvók tuningjával foglalkozó Polestar kiválik a cégből, és különálló márkaként folytatja útját. És ekkor mutatkozott be az új brand első modellje, a gyönyörűre sikeredett Polestar 1, melynek hamarosan véget ér a pályafutása.

A Polestar ugyanis bejelentette, hogy a 2019-ben véglegesített és tavaly forgalomba került típusnak még az idén befejeződik a gyártása.




A 150 kilométeres NEDC-hatótávja révén a világ legnagyobb hatótávú plugin hibridjeként jegyzett Polestar 1 mozgatásáról egy 304 lóerős teljesítményű, illetve 370 Nm nyomatékú 2 literes 4 hengeres kompresszoros és turbós benzinmotor gondoskodik, ami mellett két villanymotor is található a hajtásláncban.




A 619 lóerős rendszerteljesítményű, illetve 1000 Nm nyomatékú 2+2 üléses sportkocsi akkumulátora nem kevesebb, mint 34 kWh kapacitású. A Kínában gyártott, 155 000 eurós (55,8 millió forint) alapárú Polestar 1 alig 4,2 másodperc alatt gyorsul fel állóhelyzetből 100-as tempóra.




Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!