Megváltozna az eddigi gyakorlat, miszerint egyes tengerentúli piacokon a Daciákat Renault-ként árusították.

A Renault csoport értékesítési bevételeinek több mint fele ugyan Európán kívülről származik, de a profitjának csak 25 százalékát adják ezek a térségek. Ennek legfőbb oka, hogy az olcsó modellek ugyan jók voltak eddig a fejlődő piacokra, de a nyereséges működéshez valamivel magasabb presztízsű modellek térnyerése is kívánatos volna.

Ezen a gyakorlaton változtatna a Renault, amelynek vezérigazgatója Luca de Meo egy interjúban beszélt a lehetséges megoldásokról. A tervük az, hogy a Renault-ot feljebb pozícionálnák annak révén, hogy a jövőben a Dacia, mint márka megjelenne például Dél-Amerikában is. Eddig lényegében ezeken a piacokon Renault emblémával árulták a nálunk ismert olcsóbb Daciákat (Logan, Sandero). 

A jövőben az olcsóbb autók ott is Daciák lennének, de például a hamarosan érkező, magasabb presztízsű Dacia Bigster SUV már megüti azt a szintet, hogy Renault néven fusson Brazíliában. Luca de Meo ugyanakkor azt is elmondta, hogy a márkák átpozícionálása hosszabb időt, legalább 10 évet vehet igénybe.

Az autóipari trendekről beszélve a francia konszern vezetője úgy nyilatkozott, úgy véli 2025 környékére az elektromos autók árai közel kerülhetnek a jelenlegi belső égésű motoros autók áraihoz. Egyes elemek a villanyautók számára olcsóbbak lettek, de az egymáshoz közeledő árak legfőbb oka az, hogy a hagyományos autók a szigorodó emissziós előírások betartása miatt egyre drágábbak. A verseny a két hajtásmód között egyébként is átmeneti, mert az elektromos autók teljes gyártási volumenre vetítve több pénzt hoznak, mint a hagyományos autók, amelyeken kisebb a nyereségtartalék.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!


hvg.hu
Autó

Azt lehetett sejteni, hogy nem lesz kifejezetten méretes modell, de a képek alapján tényleg elég kicsinek tűnik.



hvg.hu
Autó

A legújabb Dacia Logan kombiként teljesen logikus modell lenne, a pickup pedig egy kis extra lehetne a kínálatban.