A hamarosan érkező 812 GTO egy korszak végét jelentheti az olasz gyártónál.

A Ferrari 2017 tavaszán leplezte le addig készült legerősebb szívómotoros modelljét, a 812 Superfastet, melynek elöl található 6,5 literes V12-es erőforrása kereken 800 lóerős teljesítményt, illetve 718 Nm-es nyomatékot szabadít rá a hátsó kerekekre.

Egy évvel később aztán felbukkant az ugyanennek a motornak a 810 lóerős változatával szerelt Monza SP1 és SP2, melyek azóta a legerősebb szívómotoros Ferrarik.




Hamarosan érkezik az egy ideje már a közutakon is tesztelt 812 GTO, melynek motorja várhatóan 810 lóerőnél is erősebb lesz. Ily módon a 812 GTO a maga nemében új rekordot állíthat be házon belül, és minden jel arra mutat, hogy a Ferrari utolsó frontmotoros szívó V12-es modellje lehet. Jó eséllyel ebbe a modellbe kerül a cég utolsó szívó V12-es erőforrása, lévén, hogy a középmotoros Ferrarikat egy ideje már biturbó V8-as motorokkal szerelik.

A versenypályás használatra optimalizált, de természetesen közúton is vezethető Ferrari 812 GTO-ból egyes források szerint mindössze 812 példány fog készülni, és van esély arra, hogy nyitható tetejű Aperta változat is érkezik majd belőle.




Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!