180 legyártott példányt követően nyugdíjba vonult az elsőgenerációs modell és megérkezett a második nekifutás.

Az Audi tavaly tavasszal leplezte le népszerű kompakt modelljének, az A3-nak az aktuális új kiadását, melyből aztán nyáron érkezett meg az eddigi legsportosabb változat, a 310 lóerős, illetve 400 Nm-es produkcióra képes S3.




Nyílt titok, hogy hamarosan érkezik az ennél is komolyabb RS3, mely várhatóan 420-450 lóerőt szabadít majd rá az aszfaltra, addig is azonban itt az A3 versenypályákra szánt TCR változata, a most leleplezett RS3 LMS:




Az igen komoly aerodinamikai csomagot, hatalmas hátsó légterelőt, illetve egyetlen középső kipufogóvéget kapott újdonság 2 literes 4 hengeres turbós benzinmotorja percenkénti 6 250-as fordulatszámon 340 lóerős teljesítményt ad le. E mellé 420 Nm-es csúcsnyomaték társul, ami már 2 500-as fordulatszámtól lehívható.




Az új motor- és fékhűtés mellett említést érdemel továbbá a továbbfejlesztett hatfokozatú szekvenciális versenyváltó és a végletekig optimalizált futómű, illetve a 136 500 eurós (48,7 millió forint) vételár.




 













Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!