Autó: Magyarországon a Maserati 630 lóerős új szupersportkocsija | hvg.hu
Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
[{“available”:true,”c_guid”:”ffd05664-7cf7-4b3f-8e33-69794f2ea552″,”c_author”:”HVG”,”category”:”360″,”description”:”Tűmentesen követhető a vércukorszintérték egy japán székhelyű egészségügyi startup, a Quantum Operation fejlesztésének köszönhetően. “,”shortLead”:”Tűmentesen követhető a vércukorszintérték egy japán székhelyű egészségügyi startup, a Quantum Operation fejlesztésének…”,”id”:”202104_szurasmentes_vercukorszintmeres_csuklobol_kirazza”,”image”:”https://img0.hvg.hu/image.aspx?id=ffd05664-7cf7-4b3f-8e33-69794f2ea552&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b”,”index”:0,”item”:”e068f1fb-f1fa-4f33-973b-8e47ff68b160″,”keywords”:null,”link”:”/360/202104_szurasmentes_vercukorszintmeres_csuklobol_kirazza”,”timestamp”:”2021. január. 31. 08:30″,”title”:”Szúrás nélküli, 24 órás vércukorszintmérést ígér egy új karóra”,”trackingCode”:”RELATED”,”c_isbrandchannel”:false,”c_isbrandcontent”:false,”c_isbrandstory”:false,”c_isbrandcontentorbrandstory”:false,”c_isbranded”:false,”c_ishvg360article”:true,”c_partnername”:null,”c_partnerlogo”:”00000000-0000-0000-0000-000000000000″,”c_partnertag”:null},{“available”:true,”c_guid”:”6cc5f8af-4a29-40e7-bd02-c2dcc2a67718″,”c_author”:”hvg.hu”,”category”:”tudomany”,”description”:”Újabb tortúratesztet hajtottak végre a Samsung új csúcsmobiljával, a Galaxy S21 Ultrával, ám ezúttal nem volt egyedül a készülék: mellette volt egy iPhone 12 Pro Max is, hogy kiderüljön, melyik bírja jobban, ha különböző magasságokból leejtik a földre.”,”shortLead”:”Újabb tortúratesztet hajtottak végre a Samsung új csúcsmobiljával, a Galaxy S21 Ultrával, ám ezúttal nem volt egyedül…”,”id”:”20210201_samsung_galaxy_s21_ultra_iphone_12_pro_max_ejtesteszt”,”image”:”https://img0.hvg.hu/image.aspx?id=6cc5f8af-4a29-40e7-bd02-c2dcc2a67718&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b”,”index”:0,”item”:”afea0c79-b760-4189-834a-7ffce8b41284″,”keywords”:null,”link”:”/tudomany/20210201_samsung_galaxy_s21_ultra_iphone_12_pro_max_ejtesteszt”,”timestamp”:”2021. február. 01. 20:03″,”title”:”Videó: ejtésteszten a Samsung Galaxy S21 Ultra és az iPhone 12 Pro Max”,”trackingCode”:”RELATED”,”c_isbrandchannel”:false,”c_isbrandcontent”:false,”c_isbrandstory”:false,”c_isbrandcontentorbrandstory”:false,”c_isbranded”:false,”c_ishvg360article”:false,”c_partnername”:null,”c_partnerlogo”:”00000000-0000-0000-0000-000000000000″,”c_partnertag”:null},{“available”:true,”c_guid”:”ab784e0f-d514-4f64-b184-67bee21552a0″,”c_author”:”hvg.hu”,”category”:”itthon”,”description”:”A Le az Adók 75 %-val nevű egyszemélyes párt hirdetett tiltakozó megmozdulást a Hősök terére. Mi is ott voltunk.rnrn”,”shortLead”:”A Le az Adók 75 %-val nevű egyszemélyes párt hirdetett tiltakozó megmozdulást a Hősök terére. Mi is ott voltunk.rnrn”,”id”:”20210131_Video_az_uzletek_ujranyitasaert_tuntettek”,”image”:”https://img0.hvg.hu/image.aspx?id=ab784e0f-d514-4f64-b184-67bee21552a0&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b”,”index”:0,”item”:”f11bba1a-8124-4e41-9fdb-b118e18ae595″,”keywords”:null,”link”:”/itthon/20210131_Video_az_uzletek_ujranyitasaert_tuntettek”,”timestamp”:”2021. január. 31. 16:05″,”title”:”?Szakács vagyok, március óta nem dolgozom? ? videón a vendéglátósok tüntetése”,”trackingCode”:”RELATED”,”c_isbrandchannel”:false,”c_isbrandcontent”:false,”c_isbrandstory”:false,”c_isbrandcontentorbrandstory”:false,”c_isbranded”:false,”c_ishvg360article”:false,”c_partnername”:null,”c_partnerlogo”:”00000000-0000-0000-0000-000000000000″,”c_partnertag”:null},{“available”:true,”c_guid”:”5945c281-6d7d-443c-a6d1-7504261ec56c”,”c_author”:”hvg.hu”,”category”:”itthon”,”description”:”Azt nem közölték, ki és mivel fenyegette meg az országos tisztifőorvost.”,”shortLead”:”Azt nem közölték, ki és mivel fenyegette meg az országos tisztifőorvost.”,”id”:”20210131_muller_cecilia_testor_szemelyi_vedelem”,”image”:”https://img0.hvg.hu/image.aspx?id=5945c281-6d7d-443c-a6d1-7504261ec56c&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b”,”index”:0,”item”:”2a37e4bb-3354-43b2-b731-f39b060b34ee”,”keywords”:null,”link”:”/itthon/20210131_muller_cecilia_testor_szemelyi_vedelem”,”timestamp”:”2021. január. 31. 09:13″,”title”:”Müller Cecíliát azért védik testőrök, mert fenyegetéseket kapott”,”trackingCode”:”RELATED”,”c_isbrandchannel”:false,”c_isbrandcontent”:false,”c_isbrandstory”:false,”c_isbrandcontentorbrandstory”:false,”c_isbranded”:false,”c_ishvg360article”:false,”c_partnername”:null,”c_partnerlogo”:”00000000-0000-0000-0000-000000000000″,”c_partnertag”:null},{“available”:true,”c_guid”:”c56fb065-8747-4f70-8c4f-3f1c62add159″,”c_author”:”MTI”,”category”:”vilag”,”description”:”A kórokozó eredetét kutató szakemberek csak a kínai partner által szervezett látogatásokon vehetnek részt, és nem lesz semmilyen a kapcsolatuk a helyi közösség tagjaival.”,”shortLead”:”A kórokozó eredetét kutató szakemberek csak a kínai partner által szervezett látogatásokon vehetnek részt, és nem lesz…”,”id”:”20210131_who_vuhan_piac_koronavirus_jarvany”,”image”:”https://img0.hvg.hu/image.aspx?id=c56fb065-8747-4f70-8c4f-3f1c62add159&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b”,”index”:0,”item”:”ba78ac94-248d-4a61-ba17-837734e60743″,”keywords”:null,”link”:”/vilag/20210131_who_vuhan_piac_koronavirus_jarvany”,”timestamp”:”2021. január. 31. 22:26″,”title”:”Meglátogatta a piacot a WHO tudóscsoportja, ahol az első koronavírusos eseteket jelentették”,”trackingCode”:”RELATED”,”c_isbrandchannel”:false,”c_isbrandcontent”:false,”c_isbrandstory”:false,”c_isbrandcontentorbrandstory”:false,”c_isbranded”:false,”c_ishvg360article”:false,”c_partnername”:null,”c_partnerlogo”:”00000000-0000-0000-0000-000000000000″,”c_partnertag”:null},{“available”:true,”c_guid”:”9c0c7e47-8c51-46db-a022-81c60725ee2e”,”c_author”:”hvg.hu”,”category”:”itthon”,”description”:”Csirik János szerint utóda, Horváth Dezső méltatlanná vált, mert a kari tanács döntése ellenére igennel szavazott a modellváltás kérdésében.”,”shortLead”:”Csirik János szerint utóda, Horváth Dezső méltatlanná vált, mert a kari tanács döntése ellenére igennel szavazott…”,”id”:”20210131_szte_ttik_dekan_modellvaltas_csirik_janos”,”image”:”https://img0.hvg.hu/image.aspx?id=9c0c7e47-8c51-46db-a022-81c60725ee2e&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b”,”index”:0,”item”:”a0f00fc8-893f-4fa7-b64c-5006640fee28″,”keywords”:null,”link”:”/itthon/20210131_szte_ttik_dekan_modellvaltas_csirik_janos”,”timestamp”:”2021. január. 31. 15:46″,”title”:”Az SZTE korábbi dékánja szerint utódjának le kell mondania, mert megszavazta a modellváltást”,”trackingCode”:”RELATED”,”c_isbrandchannel”:false,”c_isbrandcontent”:false,”c_isbrandstory”:false,”c_isbrandcontentorbrandstory”:false,”c_isbranded”:false,”c_ishvg360article”:false,”c_partnername”:null,”c_partnerlogo”:”00000000-0000-0000-0000-000000000000″,”c_partnertag”:null},{“available”:true,”c_guid”:”0f6f299e-7123-4e19-9293-6c07f0c246c7″,”c_author”:”hvg.hu”,”category”:”cegauto”,”description”:”A híres csendes-óceáni parti út egy szakasza a heves esőzések miatt csúszott meg.”,”shortLead”:”A híres csendes-óceáni parti út egy szakasza a heves esőzések miatt csúszott meg.”,”id”:”20210201_Dronvideon_latni_az_USA_egyik_legszebb_utvonalat_ahogy_leomlott”,”image”:”https://img0.hvg.hu/image.aspx?id=0f6f299e-7123-4e19-9293-6c07f0c246c7&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b”,”index”:0,”item”:”4fb2ca5c-e5ba-4969-9f21-9c02331fb301″,”keywords”:null,”link”:”/cegauto/20210201_Dronvideon_latni_az_USA_egyik_legszebb_utvonalat_ahogy_leomlott”,”timestamp”:”2021. február. 01. 08:55″,”title”:”Drónvideón látni az USA egyik legszebb útvonalának szakaszát, ami az óceánba omlott “,”trackingCode”:”RELATED”,”c_isbrandchannel”:false,”c_isbrandcontent”:false,”c_isbrandstory”:false,”c_isbrandcontentorbrandstory”:false,”c_isbranded”:false,”c_ishvg360article”:false,”c_partnername”:null,”c_partnerlogo”:”00000000-0000-0000-0000-000000000000″,”c_partnertag”:null},{“available”:true,”c_guid”:”4ac209ae-f22e-4db7-b53d-c66ac8c0906c”,”c_author”:”HVG”,”category”:”360″,”description”:”Az alaposan kistafírozva indult társaság beszámolóiból nem rajzolódik ki kirobbanó siker.”,”shortLead”:”Az alaposan kistafírozva indult társaság beszámolóiból nem rajzolódik ki kirobbanó siker.”,”id”:”202104_european_chinese_supply_chain_kiszalltak_akinaiak_apostascegbol”,”image”:”https://img0.hvg.hu/image.aspx?id=4ac209ae-f22e-4db7-b53d-c66ac8c0906c&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b”,”index”:0,”item”:”cee53e16-2740-4186-abea-a0c1612e21f1″,”keywords”:null,”link”:”/360/202104_european_chinese_supply_chain_kiszalltak_akinaiak_apostascegbol”,”timestamp”:”2021. január. 31. 14:00″,”title”:”A Postára hagyták nagy reményekkel indult közös vállalkozásukat a kínaiak”,”trackingCode”:”RELATED”,”c_isbrandchannel”:false,”c_isbrandcontent”:false,”c_isbrandstory”:false,”c_isbrandcontentorbrandstory”:false,”c_isbranded”:false,”c_ishvg360article”:true,”c_partnername”:null,”c_partnerlogo”:”00000000-0000-0000-0000-000000000000″,”c_partnertag”:null}]
A biturbó V6-os motorral szerelt szárnyasajtós modellnek alaposan megkérik az árát.
A Maserati a közelmúltban leplezte le vadonatúj fejlesztésű szupersportkocsiját, a 2000-es évek közepén mindössze 50 példányban gyártott és a Ferrari Enzóra épülő MC12 szellemi örökösének tekinthető MC20-at, mely már Magyarországon is rendelhető. A Dallara szélcsatornájában tervezett újdonság hivatalos hazai alapára 84,2 millió forint.
A felfelé nyíló ajtókat kapott kétszemélyes olasz típus alig 1,5 tonnát nyom a mérlegen, és ennek a tömegnek 41 százaléka nyomja az első, 59 százaléka pedig a hátsó kerekeket. Érdekesség, hogy a karbonszálas utascella mindössze 100 kilogrammos, a motor pedig 220 kilogramm tömegű.
A 4,67 méter hosszú és alig 1,22 méter magas MC20 középre szerelt 3 literes V6-os biturbó motorja házon belüli fejlesztés. A 90 fokos hengerszögű, 8000-es maximális fordulatszámú erőforrás egy nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltón keresztül 630 lóerős teljesítményt, illetve 730 Nm-es nyomatékot szabadít rá a hátsó kerekekre.
Az álló helyzetből 100 km/h-ra alig 2,8 másodperc alatt katapultáló rajtelektronikás Maserati 8,8 másodperc alatt tudja le a 0-200-at és a végsebessége 325 km/h. 100-ról 0-ra 33 méter alatt lehet lefékezni vele és a sofőr a következő négy üzemmód közül választhat: GT, Sport, Corsa és Wet.
Az elöl 245/35 R20-as, hátul 305/30 R20-as gumikkal szerelt sportkocsi üzemanyagtankja 60 literes, a gyári vegyes átlagfogyasztás 14,8 liter 100 kilométerenként. A kormány mögötti digitális műszeregység 10,25 colos képátlójú, az első csomagtartóban 50, a hátsóban pedig 100 liternyi pakknak jut hely.
A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.
Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!
Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!