A jármű a felsővezetékről vagy benne található nagy teljesítményű kondenzátorokból veszi az áramot.

Megérkezett Európába az első árufuvarozásra fejlesztett villamos–hibrid mozdony, amelyet a kínai CRRC Zhuzhou Locomotive cég fejlesztett a Rail Cargo Hungaria számára, a magyar cég igényei szerint – írja a iho.hu. A tesztek egyelőre Németországban zajlanak és, amennyiben sikeresen zárulnak, Európában a Rail Cargo Hungaria használhat majd először nulla emissziós nagy teljesítményű vonali és tolatómozdonyokat.

A járműveknek a felsővezeték nélküli szakaszokon a kondenzátorokhoz hasonlítható egységek, úgynevezett szuperkapacitások biztosítják az energiát a továbbhaladáshoz. A mozdonyok ezeket az energiatárolókat felsővezetékről – álló helyzetben vagy útközben is –, illetve töltőpontokon is feltölthetik. A legnagyobb előnye, hogy ezekbe a járművekbe nem kell egy másik, dízelmotoregységet építeni.

A vonat a tervek szerint legalább tíz kilométert képes megtenni vízszintes pályán önerőből, felsővezeték nélküli szakaszon. A kínai cég a magyar vasúti társasággal kötött szerződése értelmében harminchat hónapon belül fejleszt ki két-két járművet: árufuvarozásra és tolatóvonatnak.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!


hvg.hu
Tech

A műszaki hibákat általában valamilyen furcsa zaj kíséri, de ezek legtöbbjét az ember egyáltalán nem hallja. Van, ami viszont igen.



hvg.hu/MTI
Vállalkozás

Vasúti kocsikat gyártana a Stadler és a Mészáros Csoport közös cége, magyar egyetemekkel is együtt dolgoznának.