Megérkezett Magyarországra az ősszel leleplezett Logan, Sandero és Sandero Stepway, melyekből a későbbiekben hibrid változat is készülni fog.

A Dacia 2004-ben szuper elérhető árú autóként dobta piacra Logant, melyből 2012-ben debütált a második generációs kiadás. A csapott hátú Sandero 2007-ben tűnt fel a színen és ugyancsak 2012-ben esett át a generációváltáson.

A Pitestiben, Tangerben és Casablancában párhuzamosan gyártott két típus most ismét egyszerre újult meg, mind a Logan, mind a Sandero az aktuális Renault Clio által is használt CMF-B platformra épül. Érkezett továbbá egy harmadik változat is: a Sandero Stepway az alapmodell enyhén divatterepjárósra faragott, néhány centiméterrel megemelt kivitele.




A kívül-belül enyhén megnőtt új Daciák kapcsán említést érdemel többek közt az elektromos szervókormány, az új LED-fényszóró, a kulcs nélküli indítás, a vészfékasszisztens, a holttérfigyelő, a tolatókamerával kiegészített parkolósegéd, az elektromos kézifék, az automata ablaktörlő, illetve a visszagurulás-gátló.




A Sandero csomagtartója 328 literes, az elődjénél 3,6 centiméterrel hosszabb Logan hátulja pedig akár 528 liternyi pakkot is képes magába nyelni. Ezek rendre 8, illetve 18 literes növekményt jelentenek az elődökhöz képest. A Sandero az első Dacia, mely elektromos mozgatású napfénytetővel rendelhető, ezenkívül pedig az akár vezeték nélkül is használható Android Auto és Apple CarPlay funkció mellett sem mehetünk el szó nélkül.




Az 1,5 literes dCi dízelmotortól búcsút kell vennünk, a kínálatban csak 3 hengeres benzines egységek maradtak. A 67 lóerős teljesítményű és 95 Nm nyomatékú 1 literes szívómotor jelenti a belépőszintet, ami mellé ötfokozatú kézi váltót szerelnek. Ez a hajtáslánc a Sandero sajátja, a 4,1 centiméterrel megnövelt hasmagasságú Sandero Stepwayhez és a Loganhez nem rendelhető.

Az alap Sandero 16,7 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100-ra, a végsebessége 158 km/h.




Az 1 literes turbós motor 92 lóereje és 160 Nm-es nyomatéka egy hatfokozatú kézi váltón, illetve opcionálisan egy fokozatmentes automata váltón keresztül érkezik meg a kerekekre.

A csúcsot a hatfokozatú kézi váltóval társított 100 lóerős és 170 Nm-es TCe egység jelenti, ami nemcsak benzinnel, hanem LPG-vel is képes üzemelni. A 40+50 literes tartályokkal szerelt, 11,6 másodperces 0-100-as szintidejű, illetve 183 km/h végsebességű csúcsmodell hatótávja meghaladja az 1 300 kilométert. Mindhárom motor mellé alapáron start/stop elektronika jár.

A típus/motor kombinációk a következők:




A hivatalos hazai listaárak így alakulnak:




Összehasonlításképp, a kifutó Logan 75 lóerős alapmodellje Magyarország jelenleg legolcsóbb új személyautójaként 2,9 millió forintba kerül, a régi Sandero ugyancsak 75 lóerős kivitele pedig 3,2 millió forinttól indul. A 90 lóerős Duster szabadidő-autó minimum 3,65 millió forintba kerül. A testvérmodell Renault Clio 65 lóerős alapváltozatának árcéduláján 4,4 millió forintos összeg olvasható.

Mint megtudtuk, 2022-ben mutatkozik be a Sandero villanymotorral kiegészített hibrid változata. Tisztán elektromos változat a most érkezett új Daciákból nem készül, a nemrégiben leleplezett Spring lesz a gyártó egyetlen 100 százalékban villanymotoros meghajtású modellje.







Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!