A bajor gyártó új zöld rendszámos modelljei a korábbinál szerényebb teljesítményűek.

A BMW 3-as sorozatának eddigi egyetlen plugin hibrid változata, a szedán és kombi, illetve hátsó-, valamint összkerekes változatban gyártott 330e Magyarországon minimum 14,8 millió forint kifizetése után vezethető haza. Az 5-ös szériában az 530e jelenti a zöld rendszámos belépőszintet, mely modell hazai alapára 18,1 millió forint.

A 330e és az 530e közös vonása a 184 lóerős benzinmotor, a 109 lóerős villanymotor, illetve a 292 lóerős maximális teljesítmény. Most pedig megérkezett a szerényebb teljesítményű 320e és 520e, melyek az eddigieknél szélesebb körben tehetik elérhetővé a bajorok plugin hibrid technikáját.




A 320e és az 520e 2 literes 4 hengeres benzinmotorja 163 lóerőt ad le, a villanymotorral kiegészített összteljesítmény 204 lóerő, ami mellé 350 Nm-es nyomaték társul.

A nyolcfokozatú automataváltós típusok közül a 320e szedán a legfürgébb, ez a 0-ról 100-ra 7,6 másodperc alatt felgyorsuló modell maximum 225 km/h sebességre képes. A leglomhább a 8,2 másodperces 0-100-as szintidejű, illetve 218 km/h végsebességű 520e kombi.




Az elektromosan maximum 140-es tempóra képes új BMW-k 12 kWh kapacitású akkumulátora kiviteltől függően 46-61 kilométeres e-hatótávot tesz lehetővé. Az aksi miatt a csomagtartó minden esetben némileg kisebb lett.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!