Az alaposan felfrissített villanyautó csúcsmodelljének sebessége bőven meghaladja a 300 km/h-t.

A Tesla 2012-ben mutatta be a Model S villanyautót, mely az elmúlt években több-kisebb nagyobb frissítésen esett át, most pedig megérkezett belőle az első igazán komoly facelift-verzió.

A néhány héten belül sorozatgyártásba küldendő felfrissített Tesla Model S külsejéhez óvatosan nyúltak hozzá a fejlesztők, az új 19-21 colos könnyűfém-felniket kapott, csökkentett légellenállású (0,208 Cd) amerikai villanyautó megjelenése enyhén sportosabb lett.




Az utastérben komolyabb változásoknak lehetünk tanúi. A függőleges orientációjú középső érintőkijelző helyét egy vízszintes kivitelű 17 colos képernyő vette át, melynek felbontása 2200×1300 pixelre nőtt, ezenkívül pedig a nagyobb fényerő és a gördülékenyebb használat mellett sem mehetünk el szó nélkül. A futurisztikus kialakítású kormány mögötti digitális műszeregység 12,3 colos képátlójú.







Az utastér hátsó részét is továbbfejlesztették, a hátul helyet foglalók egy az első ülések közötti konzolba szerelt nagyméretű kijelzőt kaptak. Utóbbin akár játékprogramok is futtathatók, a 10 TFlops teljesítményű számítógép és a vezeték nélküli kontroller a Tesla szerint valódi játékkonzol élményt biztosít utazás közben.

Említést érdemel továbbá a mobil-, illetve laptop töltési lehetőség, a 22 hangszórós és 960 W-os hifi, illetve a háromzónás és HEPA-szűrős klíma. A csomagtartó 793 literes kapacitású.







A Plaid nevet, illetve hárommotoros összkerékhajtást kapott új kivitel csúcsteljesítménye 1 020 lóerő, ami 2,1 másodperces 0-100-as gyorsulást, illetve 322 km/h végsebességet tesz lehetővé. A 628 kilométeres hatótávolságú, 2 162 kilogramm tömegű villanyautó 9,23 másodperc alatt tudja le a negyedmérföldes gyorsulást és 250 km/h-val hasít át a célvonalon.

Az év végén érkezik a Plaid+, melynek teljesítménye az 1 100 lóerőt is meghaladja. Erről a változatról egyelőre annyit árult el a Tesla, hogy 2,1 másodpercnél rövidebb idő alatt gyorsul fel állóhelyzetből 100-as tempóra, a negyedmérföldes gyorsulást pedig kevesebb, mint 9 másodperc alatt abszolválja. A 320 km/h végsebességű csúcsmodell hatótávja az ígéretek szerint meghaladja a 840 kilométert.




A duplamotoros alapváltozat egy feltöltéssel 663 kilométerre van minősítve, és még ez a 2 069 kilogrammos kivitel is 3,2 másodperc alatt abszolválja a 0-100-as sprintet. A Tesla közlése szerint 15 percnyi 250 kW-os szupertöltéssel alatt akár 322 kilométeres hatótáv is nyerhető.

A felfrissített Tesla Model S németországi alapára 86 990 euró (31,3 millió forint). A Plaid kivitel 116 990 eurótól (42,1 millió forint) indul, az abszolút csúcsmodell Plaid+ árcéduláján pedig 139 990 eurós (50,4 millió forint) összeg olvasható.




Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!