A pályát a versenyekhez 65 milliárdból építik meg Hajdúnánáson.

Nettó 9 millió eurót kér a gyorsaságimotoros-világbajnokság, a MotoGP jogtulajdonosa azért, hogy két év múlva Magyarország is futamot rendezhessen ? írja a G7 a közbeszerzés dokumentációja alapján. Ez azt jelenti, hogy a magyar állam jelenlegi árfolyam mellett több mint 4 milliárdot fizet a jogtulajdonosnak, a spanyol Dornának.

A cikk szerint ez a díj nagyjából megfelel a sorozatban megszokottnak.

Nem először próbálja a kormány elérni, hogy Magyarországon is legyen MotoGP-futam, de a korábbi sikertelen kísérlet után évekre félretették a tervet. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter másfél éve dobta be újra az ötletet, akkor még arról volt szó, hogy már 2022-ben beszállunk helyszínként.

Tavaly nyáron Palkovics már 2023-as csatlakozásról beszélt, és azt is bejelentette, hogy az ehhez szükséges pálya Hajdúnánáson épül, 65 milliárd forintból. Akkor azt írtuk: esélytelen, hogy a beruházás valaha is megtérüljön. Azóta az is kiderült, hogy a Dornával tíz szezonra szerződne le a kormány.

A G7 megjegyezte: a hajdúnánási létesítménynek egyelőre tervezője sincsen, a munkára most keresik a megfelelő céget.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!


Balla Györgyi
hvg360

Kizárt, hogy 65 milliárd forint elég legyen a Hajdúnánásra tervezett MotoGP-pályára, és az is, hogy a beruházás valaha megtérüljön. Az első hasonló hazai pályaépítésnek Sávolyon hatalmas bukás lett a vége.



HVG
hvg360

10 éven át dolgozott együtt a volt debreceni polgármesterrel városfejlesztési osztályvezetőként, de magáncégével megbízást kapott a Kósa Lajos vezette korcsolyaszövetség új korcsolyaközpontjánál is. Most a 65 milliárdból épülő hajdúnánási motorversenypálya üzemeltetését bízták rá.