Globálisan már nincs fölényben a német márka, a Toyota viszi a prímet.

A angol nyelvű Compare the Market árösszehasnonlító oldal évről évre listát készít a Google Trends alapján arról, hogy mennyire gyakran keresnek az egyes autómárkákra. Ezúttal is 158 ország adatai alapján készült el a világtérképük, amelyen a 21 legnépszerűbb márkát tüntették fel.

Az összegzés szerint globálisan az interneten a három legnépszerűbb márka a Toyota, a BMW és Mercedes volt tavaly. A japán márka – amely az összes vizsgált ország 34,8 százalékában zárt az élen – most vette át az első helyet a bajortól, miközben a Mercedes stabilan tartotta a harmadik helyét az elmúlt három évben.

A Magyarországon a leggyakrabban keresett BMW nagyon sokat vesztett a keresési népszerűségéből. A 2019-ben még a megvizsgált országok 74,6 százalékában vezetett, vagyis a világpiac kétharmadát uralta, tavaly azonban már csak 34 országban volt első. (Nálunk 2019-ben is BMW volt az első az Opel és Suzuki előtt.)




Nagyításhoz klikk a képre


©




Egy ilyen lista természetesen azt is tükrözi egy-egy márka, milyen érdekes újdonságokkal tudja fenntartani a figyelmet. A Toyota például az elemzők szerint a Yaris „hardcore” sport változatával a GR Yarissal és az aprócska C+ elektromos kisautóval nagy figyelmet generált, de hasonlóan népszerű témájuk volt a második generációs Mirai üzemanyagcellás autó is, amely nagyon komoly átalakuláson ment keresztül. 




Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!


hvg.hu
Autó

Negyvennyolc százaléka a bajor márka eladásainak már nálunk is szabadidő-autó, köztük egyre több az alternatív hajtású modell, illetve hamarosan jönnek a teljesen elektromos változatok is.



hvg.hu
Autó

Vírusjárvánnyal sújtva vagy anélkül, egy dolog fixnek tűnik a használtan behozott autóknál: a német márkák fölénye.