Egy ilyen praktikumra hangolt német luxusautó garantáltan ritkán jön szembe az utakon. Jó eséllyel sohasem.

Nemrégiben írtunk arról, hogy a Mercedes hivatalosan sosem készített kombi változatot zászlóshajó kategóriás szedánjából, az S-osztályból, azonban 1983-ban feltűnt a színen a mindössze 4 példányban gyártott Zender 500 SET, ami egy puttonyos kivitelű S-Klasse.




Most pedig előkerült egy másik kisszériás S-osztály kombi, a Caro által készített 560 TEL Estate, melynek mellékelt fotókon látható példánya éppen új gazdára vár.







A mintegy 25-33 ezer eurós (9-11,8 millió forint) értéket képviselő, eddig alig több, mint 110 ezer kilométert futott luxusautó 1990 elején Mercedes 560 SEL-ként látta meg a napvilágot, és az említett hamburgi manufaktúra alakította át kombivá.







Az egykoron 337 ezer német márkába került különlegességet egy 5,5 literes szívó V8-as benzinmotor hajtja, mely egy négyfokozatú automataváltón keresztül adja le 299 lóerős teljesítményét a kerekekre.

A 0-ról 100-ra mintegy 6,9 másodperc alatt felgyorsuló luxusautó végsebessége 250 km/h, 100 kilométerenkénti fogyasztása pedig 13,6 liter.




Az S-osztályhoz hasonlóan a nagy rivális 7-es BMW-ből sem készült gyári kombi változat, viszont a Crayford nevezetű brit cég a 80-as évek elején készített három E23-as sorozatú 7-es kombit, melyek közül az egyik nemrégiben eladósorba került.






Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!