A német autógyártó egyre jobban elmélyül a maga teremtette mátrixban és a „Neo projekt” után egy újabb forradalminak ígért fejlesztésen dolgozik.

A német autógyártó konszern nem vesztegeti az idejét és nagyüzemi módon dobja piacra az újabb és újabb elektromos modelljeit. Mindeközben a középtávú terveken is dolgoznak, amely teljesen új platformot, magaszintű önvezetési képességet és a gyártás reformját is jelenti.

A wolfsburgi cég ezt a fenti célkitűzést a Trinity projekt néven foglalta össze, amit egy csúcskategóriás autó formájában hamarosan a gyakorlatban is bemutatnának. Mindezt Herbert Diess a vállalatcsoport vezetője tette közzé egy Tweetben, amelyben azt írta, hogy „Neo” után, amely a jelenlegi elektromos autóik alapját adja, következik egy még forradalmibb projekt.

A várható konkrét újdonság tehát nem csak egy csúcsmodell lesz önmagában, hanem egy olyan típus is, amelyetet teljesen új elvek alapján gyártottak. Itt elsősorban arra lehet számítani, hogy a gyártás lesz lényegében 100 százalékban automatizált. Az autó vázának újdonsága pedig az Autocar brit lap szerint egy olyan lapos akkumulátorpanel, amely a jelenleginél optimálisabb kabintér kialakítást enged meg, valamint nagyobb variálhatóságot az autó formai kialakításában.

Az önvezetési képességeikben a Trinity projekt keretében érkező autók már a Level 4-es szinten lehetnek, amely szinte teljes önvezetést jelent, azzal a kitétellel, hogy ülnie kell valakinek az autóban, amikor az közlekedik. (Az 5-ös, maximális szintnél már ez sem feltétel.)




A csúcsmodell és a ?modern Volkswagen autógyár” megteremtéséhez már most is több mint 10 ezer alkalmazottal működik a német cég vadonatúj szoftvervállalata, a Car.Sotware, miután a németek is úgy gondolják, hogy egy autóipari cégbe kétszer annyi programozó kell, mint gépészmérnök.

Persze nem véletlen a Volkswagen igyekezete: érdemes megemlíteni, hogy a Tesla nagyjából ugyanezeket az elveket még tavaly a Battery Day nevű rendezvényén felvázolta és hasonlóan előremutató autóipari újdonságokkal álltak elő. Elon Musk akkor bemutatta az új akkumulátor celláikat, amelyeket sokkal egyszerűbben gyártanának a jelenlegieknél, valamint jelezte azt is, hogy az akkumulátor a jövőben nem csak egy „csomag lesz” az autóban, hanem a jármű szerkezeti, teherviselő elemévé is válik. Ezen túlmenően pedig egy olyan gyártástechnológia megoldást is bemutatott, amellyel lényegében az autók hátsó része egyetlen darabból állna, ami abszolút eltér a ma ismert gyakorlattól.

Egyelőre nem világos, hogy a Volkswagen esetében a Trinity projekt keretében létrehozott autót mikor mutatják be, de a programhoz hasonló csúcstermék kialakításán a tesvértmáka Audinál is dolgoznak Artemis néven, amelynek keretében egy luxusautó ígérnek az ingolstadtiak 2024-re.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!


hvg.hu
Autó

A Volkswagen Harlekin nem egy rosszul sikerült karosszériázás eredménye.



MTI / hvg.hu
Autó

A világ egyik legnagyobb autógyártójának főnöke szerint az új autóipari sztárok, mint a Tesla, annyira túlértékeltek a tőzsdéken, hogy a hagyományos gyártók nem tudnak elegendő tőkét vonzani a fejlesztéseikhez.