Idén lesz nyolc éve, hogy egy autóbalesetben elhunyt a Halálos iramban filmek főszereplője, de még mindig bukkannak fel vele kapcsolatos relikviák.

Paul Walker nem csak a filmeken szerette a kocsikat, egészen páratlan autógyűjteménnyel rendelkezett. A garázsában a klasszikus és a legfrissebb sportkocsik egyaránt nagy számban kaptak helyet. Volt Ferrari Testarossája, három Porsche 911 GT3 RS-e, két Porsche 930 Turbója, több Mustangja és elsőgenerációs generációs Ford GT-je, és legalább öt BMW M3-asa, más-más generációból.

Akadtak még ezeknél is érdekesebb ritkaságai, például a most áruba bocsátott BMW M1, amely egyébként is egy szuperritka változata az alig 400 utcai példányban gyártott középmotoros sportkocsinak.

Paul Walkerhez és barátjához, Roger Rodahoz – akivel a halálos balesetekor is egy autóban ültek, és Rodas vezetett –, akkor került a kocsi, amikor létrehozták az AE Performance nevű gyűjteményt.

A BMW M1-est a németek a kezdetektől fogva autósportra akarták használni. Üvegszálas karosszériája tervezését Giorgetto Giugaróra bízták, és Olaszországban gyártották, az összeszerelését pedig a stuttgarti Baur cég végezte. Az autó eredetileg fehér színben készült, azután kapta meg a jellegzetes BMW Motorsport színeket.

Az aerodinamikai elemekkel a Procar versenysorozatban használt versenymodellek mintájára szerelték fel Walkerék példányát. A kocsin a klasszikus 16 colos BBS felnik vannak, a kabinteret pedig a fekete bőr borítja. Az M1 puritánsága ellenére légkondicionálóval, motoros ülésekkel és komoly hifi-rendszerrel is fel van szerelve, a jellegzetes Blaupunkt magnókazettás fejegység található benne.

A sebességmérő végállás 280 km/h-nál van,  a motor 9000-es fordulatig hajtható. A kilométerszámláló 6800 kilométert mutat. A Paul Rosche által tervezett, 3453 köbcentis, M88-as kódú motor a közúti változatban hivatalosan 277 lóerős, amelyet gyakran a kipufogórendszer átalakításával és néhány egyéb módosítással könnyedén 350-re növeltek.

A ritkaság likiáltási ára 350 ezer dollár, azaz 102 millió forint, de az aukció február elsején ér véget.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!


hvg.hu
Autó

A BMW 2-es sorozat Gran Coupéja nem lett azonnal a márka rajongótáborának kedvence, de mint látni egész jó tuningalap.



hvg.hu
Autó

Negyvennyolc százaléka a bajor márka eladásainak már nálunk is szabadidő-autó, köztük egyre több az alternatív hajtású modell, illetve hamarosan jönnek a teljesen elektromos változatok is.