A jelenlegi csúcsmodell, Rolls-Royce Phantom alapjaira épülő „Csendes Árnyék” hatalmas akkumulátorral és négy elektromos motorral érkezik.

Miközben az autóipar java az elmúlt fél évtizedben nagy erőkkel dolgozott az elektromos hajtású autók bevezetésén, a Rolls-Royce, úgy tűnt, nem sieti el a lépést. Az évente nagyjából 7000 darabos részesedéssel a világpiacon a legnagyobb CO2-bírságok sem fenyegették túlzottan a márka hagyományait a 6,75 literes benzinmotorral.

A goodwoodi gyártó persze a háttérben megkezdte az átállást, amely jelenleg úgy zajlik az Autocar brit magazin szerint, hogy a Silent Shadow elnevezést már tavaly bejegyeztették Németországban és egy korábbi generációs Rolls-Royce Phantomot átalakítottak elektromos hajtásúvá. A név egyébként egyértelmű utalás a Silver Shadow típusra, amely a márka 1965 és 1980 között forgalmazott legnépszerűbb modellje volt.

Az első elektromos Rolls-Royce kapcsán azt írják, nem a szintén teljesen elektromos BMW 7-es sorozat alapjaira épül majd, hanem a hírek szerint egy saját platformra, amely a korábban bemutatott futurisztikus 103EX koncepció stílusjegyeit veheti át. Az akkumulátorok a Samsung SDI-től származnak, az elektromos motort és a hajtáslánc több elemét házon belül fejleszti a BMW.




Bár a jövőbeni modell technikai paramétereiről konkrétumokat még nem árultak el, de vélhetően egy négymotoros hajtásról lehet szó benne, amely az összkerékhajtást  is biztosítja. Az akkumulátor csomag mérete minden bizonnyal 100 kWh-ra feletti lesz, amellyel a jelenlegi technológia szerint 500 kilométert tudna menni a Silet Shadow akár 3 tonnás saját tömegével is. A későbbiekben érkezhet a jelenlegi SUV változat a Cullinan elektromos változata is, amely viszont inkább a BMW nagyméretű elektromos SUV-jával az iX-szel mutathat rokonságot, ott két motorral a karosszéria alatt, de szintén összkerékhajtással, mint a csúcslimuzin esetében.

A teljesen elektromos hajtás mellett a vállalat vezetője, Torsten Müller-Ötvös szerint azért döntöttek, mert miközben láthatóan sok nagyvállalat hibridekkel és különféle más hajtásokkal próbálkozik, nekik, mint kisebb fejlesztési lehetőségekkel bíró cégnek egyértelmű döntést kellett hozniuk.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!


hvg.hu
Autó

A főúri attitűdhöz nem feltétlen illik a nagy csomagtartós családi kiszerelés, de szerencsére mindig vannak különcök, akik, ha valami nem létezik legyártatják.



hvg.hu
Autó

A Rolls-Royce Cullinan egyébként is a világ legdrágább ?szabadidő-autója?, de van akinek ez csak az alap.