A hamarosan visszatérő francia kisautó versenyváltozata a néhai Ferjáncz Attila miatt nálunk is sokak kedvence volt.

Alig pár nappal azután, hogy a franciák bejelentették: visszatér a 70-es és 80-as évek egyik legismertebb városi autója a Renault 5, máris elkészült a nemzetközi szinten is jól ismert magyar virtuáldizájner, X-Tomi átirata a prototípusra.

A koncepcióból kiindulva még agresszívebb, még aerodinamikusabb modellt rajzolt. Az X-Tomi által készített változat az eredeti Renault 5 Turbó formai jegyeit vette át, ahogyan a kocsit 1980 és 1985 között használtak a franciák a raliversenyeken. Az örökös magyar ralibajnok Ferjáncz Attila ezzel a középmotoros raliváltozattal 1981-ben lett harmadik a rali-eb összesítésében.




Természetesen a kiszélesített kerékjáratokat, amelyek szögletesek és a kerékívek mögötti légréseket is átvette a tervező, amelyek annyira jellegzetesek voltak az eredeti modellen. Megjelent az R5 Turbo felirat is, valamint a fekete versenycsíkozás a vörös karosszérián.




Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!


MTI
Autó

A francia vállalatcsoport felhagyna korábbi szemléletmódjával, amely szerint első a mennyiségi termelés.



hvg.hu
Autó

Új modellek bemutatása is szerepel a Dacia következő öt éves tervében.