Egyetlen egyszerű ábra, melynek láttán 90 éve és ma is mindenki egyből megérti az aerodinamika lényegét.

A csehszlovák Tatra 77, vagy egyszerűen csak T77 tekinthető a világ első olyan sorozatgyártású személyautójának, melynek karosszériáját kifejezetten aerodinamikai megfontolások alapján tervezték meg.

Az 1934-ben debütált áramvonalas autót az osztrák Hans Ledwinka és a Zeppelin léghajókat tervező magyar származású Járay Pál fejlesztette ki. A 3 literes léghűtéses V8-as farmotor ugyan csak 60 lóerős volt, mégis 144 km/h végsebesség elérését tette lehetővé.




A Tatra akkoriban ezzel az egyszerű, de nagyszerű reklámmal próbálta megismertetni az áltagemberekkel a cseppformájú karosszéria előnyeit:




Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!