Ilyen az, amikor a tágas luxus utastér és a praktikusan pakolható nagy csomagtér kéz a kézben jár egymással.

A Mercedes 1972-ben mutatta be az első S-osztályt, mely zászlóshajó kategóriás luxusautó hetedik generációja néhány hónapja mutatkozott be. Az összes eddig megjelent S-osztály közös vonása, hogy a gyártó nem készített belőlük kombi változatot.

1983-ban azonban mégis feltűnt a színen egy puttonyos Mercedes S-Klasse, még pedig a Zender nevezetű cégnek köszönhetően.




A keresztségben Zender 500 SET nevet kapott és a Mercedes 500 SE-re épülő autóból mindössze négy példány készült, melyek közül egyet a híres belga autóversenyző Jackie Ickx vásárolt meg.




A korának leggyorsabb kombijaként jegyzett, egykoron nem kevesebb, mint 170 000 német márkás áron kínált különlegesség 5 méter hosszú, 1,86 méter széles és 1,34 méter magas.




A motorháztető alatt egy 5 literes V8-as szívó benzinmotor található, melynek 231 lóerős teljesítménye és 405 Nm-es nyomatéka 8,1 másodperces 0-100-as gyorsulást, illetve 225 km/h végsebességet tesz lehetővé.




Az S-osztályhoz hasonlóan a nagy rivális 7-es BMW-ből sem készült gyári kombi változat, viszont a Crayford nevezetű brit cég a 80-as évek elején készített három E23-as sorozatú 7-es kombit, melyek közül az egyik nemrégiben eladósorba került.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!