Nem a koronavírus-járvánnyal kezdődött Kínában visszaesés.

Kínában tavaly már a harmadik egymást követő évben csökkent az új személyautók eladása, miután az előző harminc évben töretlenül nőtt.

A Kínai Személyautó-gyártók Szövetsége (CPCA) hétfőn közölte, hogy az ázsiai országban tavaly 19,6 millió új személygépkocsit értékesítettek, 6,8 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál. (A történelmi csúcs 2017-ben volt, amikoris 27,5 millió új autó talált gazdára.)

A forgalom jelentősen csökkent tavasszal a koronavírus-járvány gazdasági csapásainak hatására: a járvány terjedését fékező zárlatok megbénították a gazdaságot, ami visszavetette a keresletet.

A helyzet normalizálódása után azonban gyorsan talpra állt a szektor. Decemberben éves összevetésben már 6,5 százalékkal, 2,32 millióra emelkedett az újonnan értékesített személyautók és egyéb kisebb járművek száma.

A fellendülés az autóvásárlást támogató kormányzati programoknak is köszönhető, ezek hatására éves összevetésben kétszámjegyű mértékben nőtt a forgalom 2020 második felében.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!


hvg.hu
Autó

Kéttónusú fényezés, feltűnő króm díszítések és 5,6 méteres hossz. Ilyen egy kínai überlimuzin.



hvg.hu
Autó

Nem tud annyit, mint egy szintén Kínában gyártott Tesla Model 3, de az tízszer annyiba is kerül.