A képek alapján mintha valami fotós trükkfelvétel lenne az egész.

A turbinalapátok szállításához alapvetően módosított félpótkocsikat használnak, azonban, ha a lapátok hossza meghaladja az 50 métert, akkor már igazán speciális járművekre van szükség. Ilyeneket üzemeltet a luxemburgi P. Adams Schwertranspore cég, amelynek a napokban egy 67 méteres lapát szállításával akadt feladata.


?





?




Egy ilyen hosszú szerkezetet ráadásul városi környezetben kellett végigmanőverezni, kanyargós utakon és egyéb szűk helyeken. A szállítmánynak nem is tömegével akadnak gondok ? 10-20 tonna között mozog egy lapát tömege ? de egy ennyire hosszú elemet nem lehet többnyire vontatva mozgatni.

A feladatot egy eleve speciális jármű látja el, amelyen karos emelő van forgatható állványon, ezt egy kezelő irányítja és a szűkebb kanyarokban ?egyszerűen? felemeli a lapátot. A videón egy korábbi munkájuk látható.





Az ilyen módszerrel szállított legnagyobb lapát nem is a mostani képeken posztolt 67 méteres volt, hanem 2016-ban egy Dániában fuvarozott szerkezet, amelynek hossza meghaladta a 88 métert.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!


hvg.hu
Autó

Az elmúlt több mint negyven év valamennyi generációját benevezték egy gyorsulásra.



hvg.hu
Autó

Éjszaka vitték ki az Autobahnra, ahol 263 km/h-s tempóval tudott közlekedni.