A teljesen önállóan dolgozó töltőegység, mint egy jólnevelt komornyik végzi a dolgát.

A Volkswagen Group Components osztott meg egy videót, amelyen bemutatják, hogyan képzelik el automatikusan működő elektromos robotjaik működését. A robotok megjelenésével egyértelműen könnyebbé válhat a sokszor körülményes és fix parkolóhelyekhez kötött töltési folyamat. A jövőben elég lehet csak odarendelni a robotot a leparkolt autóhoz.





Minden kiszolgálóegység maximálisan 50 kW-s egyenáramon keresztül tud tölteni és az egységek kapacitása 25 kWh. A töltési folyamat teljesen automatizált a kommunikáció az autó és töltő között zajlik. Az autó kinyitja a töltőcsatlakozót, ahova a robot tud csatlakozni. A töltőegység több autót is ki tud szolgálni egyszerre, ha szükséges, több dokkoló egységet szétosztva, majd összegyűjtve.





A vállalat azt közölte, hogy a töltőrobot már túl van a prototípus-teszteken, és jelenleg már azt tervezik, hogy 2021-ben piacra viszik.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!


hvg.hu
Autó

Mindez ráadásul a villanyautóknál állami támogatások nélkül elérhető.



MTI / hvg.hu
Autó

Norvégia az első európai piac, ahol megjelent az Xpeng.