A Mercedes kompakt autó kínálatának fontos darabja lesz a magyarországi EQB modell, amelyet Kecskeméten kívül egyedül Kínában gyártanak majd még, de azt csak a távol-keleti ország piaca számára.

A kecskeméti Mercedes-Benz gyár hétfőn jelentette be, hogy 2021-től a magyarországi üzemben készül majd egy tisztán elektromos modell EQB néven. A gyártó ehhez 50 milliárd forintos fejlesztéseket hajt végre, amelyhez 15 milliárd forintos támogatást biztosít a magyar kormány is.

A Mercedes a többi nagy autógyártóval együtt teljes erővel elindult az elektromos átállás irányába, amely hatalmas összegeket emészt fel az iparágban. Pár nappal ezelőtti hír volt, hogy a Mercedes anyacége, a Daimler 70 milliárd eurót költ el öt év alatt elektromos autók fejlesztésére és a hozzájuk fontos infrastruktúra kialakítására.

A Mercedes stratégiai céljait ?Ambition 2039? néven foglalták össze, amely leginkább a karbonsemleges működésről szól, és része a 2022-ben induló teljes pályás villanyautós letámadás is. Minden fontos méretosztályban kínálnak majd elektromos autót, a villanyautóik közt legkisebb B-osztálytól ? amelyben a magyarországi EQB is tartozni fog ? egészen az EQS, nagyméretű limuzinig és szabadidőautókig. A Mercedes-Benznél az EQ előtag jelöli az elektromos hajtást, és hasonlóan a megszokott besoroláshoz A-tól, S-ig jelzik a méretet. Érdemes megemlíteni a márka EQC modelljét, amely az első volt és a gyártása 2019-ben indult el.

Jövőre érkezik tehát a számunkra legfontosabb modell, az EQB a márka legkisebb elektromos szabadidő-autója lesz egyelőre. A világpiacot közel teljes egészében innen fogják kiszolgálni, míg Kína saját gyártásban oldja meg előállítását. Kecskeméten egyébként jelenleg plug-in hibrideket már gyártanak, a CLA és a CLA Shooting Brake konnektoros autók formájában.

A nálunk készülő EQB modell a legegyszerűbben a jelenlegi GLB-osztály kapcsán fogható meg, amely kompakt méretű szabadidő autó. Ennek megfelelője lesz tisztán elektromos hajtással az EQB. Ami a hajtásláncát illeti, a modellben egy 60 kWh-s akkumulátorcsomag lehet alapból, nagyjából 400 kilométeres hatótávval, de természetesen több szintű teljesítményopcióval lehet majd rendelni, amelyek közül vélhetően a leggyengébb 204 lóerős lesz, míg a legerősebb 335 lóerős.

Elektromos modellként az egyik legfontosabb paraméter a töltési teljesítmény, amely maximálisan 11 kW-os lesz váltóáramról és 110 kW az egyenáramú villámtöltő-oszlopokról. Az elektromos variánsban a padlólemezben lesznek az akkumulátorok, emiatt lehetséges, hogy valamivel magasabb ülőhelyzetet kínál majd az utastérben. Mint a Mercedes-Benz kecskeméti tájékoztatóján hivatalosan is elhangzott, a modell világpremierje csak jövőre esedékes. Konkurensei a Volvo XC40 Recharge, a Lexus UX elektromos változata vagy akár a francia DS3 Crossback E-Tense lesznek.

A kecskeméti mellett összesen öt elektromos modell gyártása indul még el két éven belül a Mercedesnél. Ezek közt a legnagyobb presztízsű az EQS modell, az S-osztály megfelelője, amelynek gyártása 2021-ben a márka legnagyobb hagyományokkal rendelkező üzemében, a németországi Sindelfingenben indul. Az elektromos luxuslimuzin természetesen kiemelt helyet kap a márka kínálatában, ez lesz az első, amely a felsőkategóriás modellek számára kifejlesztett platformra épül.

A gyártása azonos soron készül a hagyományos hajtású vadonatúj S-Mercedes-szel, valamint a luxuskategóriás Mercedes-Maybach limuzinokkal és SUV-kkal. A Mercedes hagyományosan legfontosabb szegmensében az üzleti autók között, az E-osztályban érkezik majd az EQE nevű modell és annak SUV formátuma is, amelyet az Egyesült Államokban, Németországban Brémában és Pekingben egyaránt gyártani fognak.

2020-re összesen nyolctagúvá bővülhet a stuttgartiak elektromos kínálata, amelyeket hét különböző helyszínen gyártanak majd. Mindehhez érdemes azt is hozzátenni, hogy az elektromos autók legfontosabb komponensét az akkumulátort és annak ellátási láncát is globálisan helyezte el a Mercedes. Európában három akkumulátorgyárat építenek, Kamentzben és Untertürkheimben és lengyelországi Jaworban. Ezeken a gyártóhelyeken túl készülnek akkumulátorok Pekingben és jelenlege építés alatt áll az amerikai Tuscaloosa-üzemnél is egy ilyen üzemegység kialakítása is.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!


hvg.hu
Autó

Ha már létezik ez az újfajta „hagyomány” a Mercedes sem akarta kihagyni.



hvg.hu
Autó

Hiába készült nagyjából százezerrel kevesebb autó itthon eddig idén, mint azt tervezték, a leállásokat most is beiktatják a cégek.