Ezzel az NDK autóval évente átlagosan kevesebb mint 600 kilométert tettek csak meg.

Az apró Trabantoknál eggyel nagyobb méretben támadó Wartburgok nem is olyan régen még a hazai utcakép szerves részét képezték. Magyarországon a legtöbb Wartburg az 1966-ban debütált „kocka” sorozatból származott, mely először 1000-es, majd pedig 353-es típusjelzéssel, és persze elmaradhatatlan kétütemű életérzéssel támadt.

Aztán 1989-ben napvilágot látott a modernizált Wartburg 1.3, melyben már egy sokkal modernebb, Volkswagen eredetű, 58 lóerős négyütemű erőforrás landolt. Ebből a modellből 1991-ig mintegy 153 ezer példány készült, melyek egyike most eladósorba került.




A mellékelt fotókon látható példány 1990 júniusában hagyta el a gyártósort, és az azóta eltelt 3 évtizedben kevesebb, mint 17 000 kilométert hagyott maga mögött.







A gyári állapotúnak hirdetett, ideiglenesen forgalomból kivont Wartburg az eladó szerint gyűjteménybe való darab, melynek árcéduláján 2,2 millió forintos összeg olvasható.




 




Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!