Azt lehetett sejteni, hogy nem lesz kifejezetten méretes modell, de a képek alapján tényleg elég kicsinek tűnik.

A Dacia Spring, amely a márka első elektromos autója, alig egy hónapja mutatkozott be képeken hivatalosan. A kis autó elég kecsegtető árral és hatótávval érkezett, ami sokak érdeklődését felkeltette.

Egy 5 ajtós és 4 üléses városi autóról van szó, amelynek hossza mindössze 3,7 méter a szélesség 1,6 méteres és a belső tér hossza 2,4 méter. A Dacia Spring mellett a fotón álló Renault Zoé 4,08 méteres és 1,7 méter széles, a tengelytávja 2,58 méter. A Spring csomagtere 300 literes egyébiáránt, és a hajtását egy 44 lóerős elektromos motor biztosítja. A Dacia elektromos autó teljes tömege 995 kilogramm – ebből hivatalosan 280 kilót nyom az akkucsomag.

A kocsi 26,8 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátora 225 kilométeres WLTP-hatótávú, azonban csak városi használat mellett a gyártó szerint ez elérheti a 295 kilométert is. 30 kW-os egyenáramú töltőről az autó nagyjából egy óra alatt nyeri vissza a teljes hatótávra elegendő erejét.

A Dacia, mint a romániai bemutató kapcsán írták, háromféle változatban lesz elérhető, ebből az egyiket kifejezetten autómegosztó szolgáltatóknak kínálják, a bemutatott autó is egy ilyen cég a Zity színeit viseli.




A kocsi alapja egyébként a Renault K-Ze modell, amelyet kifejezetten Kínának fejlesztettek a franciák. Mindenesetre azért, hogy az európai megfelelőjét a Dacia Springet itt is forgalmazni lehessen, több módosítást is végrehajtottak rajta, hogy az európai törésteszteken az Euro NCAP-on is megfeleljen a minimális elvárásoknak.

A Dacia egyébként náluk is elindított nemrégiben egy előjegyzési akciót is, amelynek keretében 100 autós kvótát lehetett lejegyezni. Az akcióban elkelt első 100 példány teljes ára 6,5 millió forint lesz, aki pedig az állami támogatást felhasználja, az 3,99 millió forintért juthat elektromos autóhoz. A végleges ár- és felszereltségi lista 2021-ben érkezik majd az autóhoz.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!


hvg.hu
Autó

A legújabb Dacia Logan kombiként teljesen logikus modell lenne, a pickup pedig egy kis extra lehetne a kínálatban.



hvg.hu
Autó

Maguk a márkakereskedések hátráltathatják a General Motors nagyszabású villanyautós terveit, mert 150 kereskedőjük bejelentette, hogy inkább egyáltalán nem forgalmaz Cadillac-et, minthogy elektromos modelljét árusítsa.