Maguk a márkakereskedések hátráltathatják a General Motors nagyszabású villanyautós terveit, mert 150 kereskedőjük bejelentette, hogy inkább egyáltalán nem forgalmaz Cadillac-et, minthogy elektromos modelljét árusítsa.

A Wall Street Journal híre szerint a jelenlegi 880 amerikai Cadillac kereskedés ötöde nem akar 200 ezer dolláros befektetéssel villanyautó-forgalmazóvá válni. A bejelentések apropója, hogy hamarosan érkezik a Cadillac Lyriq, ami egy teljesen elektromos modell és ennek kapcsán elkerülhetetlenek olyan infrastrukturális fejlesztések, mint a villanyautó-töltők, szervizberendezések telepítése. A kereskedők úgy vélekednek, amikor Észak-Amerikában alig 2 százalékot tesz ki az elektromos autók piaca, még korai lenne ilyen beruházásokba fogniuk.

A General Motors (GM) luxusmárkájának vezetője Rory Harvey megerősítette WSJ-nek, hogy azoknak a partnereiknek, amelyek nem kívánnak csatlakozni az elektromos autós vonalhoz, a GM kivásárlási összeget kínált fel háromszáz és egymillió dollár között, hogy lemondjanak a Cadillac márka további forgalmazásáról.

A mostan helyzet jól rámutat a jelenlegi folyamatokra, amely nemcsak a technológia, de a forgalmazás területén is zajlik az elektromos kontra hagyományos autók versenyében. Egyes márkák, mint a Tesla, már szinte teljes egészében online kereskednek, míg más gyártók, mint a GM, még midig nagyon függnek a dílerhálózatoktól.

Azon franchise üzletek többsége, amelyek most nemet mondtak a villanyautókra, a General Motors egyéb márkáit is forgalmazzák jellemzően. Így a Buick, Chevrolet, illetve GMC márkákat is és csak néhány Cadillac-et adnak el havonta. Ennek apropóján a cikk meg is jegyzi, hogy az amerikai luxusmárka kereskedőinek száma nagyjából triplája a Lexus vagy az Audi szalonok számának, azonban sok kereskedő szerint ennyire egyébként sincsen szükség.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!


hvg.hu
Autó

Látványos videón mutatták meg az autó egyik legérdekesebb képességét.



hvg.hu
Autó

A General Motorsnak 6,9 millió autót kell szervizbe hívnia a japán Takata cég veszélyes légzsákpatronjai miatt. A csődbe ment japán gyártó helyett ráadásul az amerikai cég fizetheti a légzsákcseréket.